הסטארט-אפים המבטיחים: Moovit בוחרת לכם אוטובוס

החברה מאפשרת לנוסעים בתחבורה הציבורית לתכנן מסלול

מהפכת הניווט מאפשרת לנוהגים ברכב לדעת כמה זמן יעבור עד ליעד. האפליקציה של Waze מנתחת את עומסי התנועה ומספקת תחזית לגבי משך הנסיעה. הסטארט-אפ הישראלי מוביט (Moovit) מציע שירות דומה, למשתמשים בתחבורה הציבורית.

האפליקציה של מוביט מלקטת מידע שמגיע ממקורות שונים, לרבות מהנוסעים, ומספקת מידע בזמן אמת על לוחות זמנים. הסטארט-אפ שימליץ לכם באיזה קו אוטובוס לנסוע ומתי עדיף לעבור לרכבת, הוקם בסוף 2011 על ידי ניר ארז (מנכ"ל החברה) רועי ביק (סמנכ"ל טכנולוגיות) וירון עברון. האפליקציה הושקה במהלך 2012 בשוק הישראלי ובתחילת 2013 התפשטה לערים נוספות בעולם. בחברה השקיעו הקרנות BRM וג'מיני.

משרדי החברה, שמעסיקה כ-25 עובדים, ממוקמים בפארק המדע נס ציונה. "אנחנו פעילים היום ביותר מ-65 ערים גדולות, ב-20 מדינות", אומר ניר ארז, "עד סוף השנה נגיע ל-100 ערים".

מספר המשתמשים במוביט מתקרב בהדרגה ל-3 מיליון, 600 אלף מהם בישראל. "הרעיון מאחורי מוביט התחיל בתור יוזמה של ירון עברון, שעבד כמהנדס תחבורה ציבורית", אומר ארז, "במהלך שיחה שהתקיימה בינינו הסברתי לו על ווייז וכך נולד הרעיון".

עד כמה השימוש במוביט משפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית? "השיפור דרמטי", אומר ארז, "העובדה שאני יכול להגיד את זה היא בגלל כמות המשתמשים היומיים שעומדת על כמה אלפים. אנחנו מייצרים ביום 4 עד 5 מיליון בקשות לאוטובוסים, כאשר אנחנו מייצרים מעל 10 מיליון דיווחים פאסיביים ביום של מיקום ומהירות. יש מעל 3.5 מיליון בקשות לתכנון מסלול בחודש".

בשוק הניווט בתחבורה ציבורית מתמודדת מוביט עם ענקית החיפוש גוגל. "ההבדל בינינו לבין גוגל, הוא שהפתרון שלהם סטטי ולא כולל מידע מהנוסעים. אורי לוין ממיסדי ווייז הוא חבר דירקטוריון אצלנו מיום ההקמה".

Moovit

■ תחום פעילות: ניווט בתחבורה ציבורית

■ מייסדים: ניר ארז (המנכ"ל), רועי ביק וירון עברון

■ שנת הקמה: 2011

■ מספר עובדים: 25

■ גיוסי הון: 3.5 מיליון דולר

■ משקיעים: BRM וג'מיני