דקל: "קיים חשש אמיתי שיאהו מפסיקה ההסכם עם בבילון"

בני דקל, אנליסט בבנק אגוד, מגיב בשיחה עם "גלובס" על מכתב הליקויים של יאהו לבבילון: "יאהו בחרה לנקוט בגישה קיצונית ובלתי מתפשרת; ישנה אפשרות שביטול ההסכם עם יאהו יבטל את המיזוג או ישפיע לרעה עליו"

יממה לאחר שבבילון דיווחה על קבלת מכתב ליקויים מאת יאהו, מתייחס היום (ב') בני דקל, אנליסט בבנק אגוד, בשיחה עם "גלובס" להשלכות האפשרויות של המכתב - וסיום ההתקשרות האפשרית עם יאהו.

"קיים חשש אמיתי שיאהו מפסיקה את ההסכם עם בבילון", מתחיל דקל באזהרה שאינה משתמעת לשני פנים. "זה אירוע נקודתי עם טון ניסוח חריג וחוסר זמן שניתן לחברה לבצע את התיקונים - כל ההתנהלות היא חריגה מאוד בנוף של התעשייה הזאת. מדובר באירוע שונה לחלוטין מהאירוע מול גוגל, שהיה אירוע רוחבי".

ביחס לעובדה כי בבילון תורמת נתח נכבד בפעילות יאהו בתחום החיפוש מציין דקל כי "יאהו עדיין בחרה לנקוט בגישה קיצונית, חדה ובלתי מתפשרת במכתב לבבילון. אני לוקח את זה כאפשרות מאוד סבירה שסיום היחסים בין הצדדים עלולה לקרות".

- מה ההשפעה של אירוע כזה על המיזוג המתהווה מול איירון סורס?

"ישנה אפשרות שביטול ההסכם עם יאהו יבטל את המיזוג או ישפיע לרעה עליו כמו הפחתת שוויה של בבילון, ויש לקחת את זה בחשבון. זה אירוע גדול, שישפיע על המון אספקטים בחיי החברה כמו יכולת מיקוח עתידית וכו'".