קרן השקעות אמריקאית תרכוש את NTS לפי שווי של 83 מיליון דולר

מניית NTS (לשעבר אקספון) קפצה היום בעד 24% עוסקת בהקמת תשתיות תקשורת בארה"ב

אקזיט מעניין לחברת NTS. החברה הדואלית הודיעה הבוקר כי התקשרה בהסכם עם T3 North Intermediate האמריקאית, שבשליטת קרן הפרייבט אקוויטי Tower Three Partners, לפיו היא תתמזג לתוכה. בתמורה יקבלו בעלי המניות שלNTS 2 דולר למניה במזומן - מחיר הגבוה ב-26% מהמחיר שלפיו נסחרה החברה הבוקר, המשקף לה שווי של 83 מיליון דולר. על רקע העסקה, טיפסה היום מנייתה של NTS, שנסחרת הן בת"א והן בבורסת ה-AMEX בוול סטריט, בכ-24% בבורסה המקומית.

NTS היא גלגולה הנוכחי של חברת אקספון, ובין בעלי מניותיה נמצא גם גיא ניסנסון (מחזיק כ-7.8% מהון המניות) אשר משמש מנכ"ל, יו"ר ונשיא החברה. עד לפני שנים מספר היו לחברה שלושה תחומי פעילות, ללא סינרגיה ביניהן - שירות שיחות בינלאומיות ואינטרנט בישראל (018), פעילות במתכונת דומה תחת חברת Swiftnet בבריטניה, והקמת תשתיות תקשורת בארה"ב.

הכנסות של 30 מ' ד' במחצית 2013

בשנת 2010 ביצעה החברה שינוי אסטרטגי והתמקדה בתחום הפעילות האחרון. כך, נמכרה פעילות חברת אקספון 018 לאיש העסקים חזי בצלאל בתמורה לכ-5 מיליון דולר, והפעילות בבריטניה נמכרה לאחד ממייסדיה, אברהם קינן, לפי שווי של 3.5 מיליון דולר.

את המחצית הראשונה של 2013 סיימה NTS עם הכנסות של 30.1 מיליון דולר, רווח EBITDA של 7 מיליון דולר, הפסד של כ-800 אלף דולר בשורה התחתונה. בקופת החברה היו בסוף חודש יוני מזומנים בהיקף של כ-10 מיליון דולר. היקף החוב הפיננסי עמד באותו מועד על כ-64 מיליון דולר, מתוכם כ-41.3 מיליון דולר הלוואות מסובסדות שקיבלה מהממשל בארה"ב, והיתרה הינה חוב אג"ח הנסחר בישראל (ואינו צפוי להיפרע במסגרת העסקה הנוכחית).

באשר למניותיו של ניסנסון, זה התקשר בהסכם נפרד עם הרוכשת ולפיו יוחלפו מניותיו ב-NTS במניות החברה הרוכשת. נציין כי בקרב משפחת ניסנסון ישנם עוד שמות מוכרים: אביו חיים הוא ממייסדי חברת ציוד האלקטרוניקה הצבאית ראדא; ודודו, מאיר ניסנסון, שימש עד השנה מנכ"ל IBM ישראל, ולאחר מכן הקים קרן הון סיכון משפחתית ביחד עם ינקי מרגלית.