ביקושי יתר בהיקף של כ-300 מ' שקל בהנפקת אספן גרופ

החברה צפויה לגייס במסגרת ההנפקה סכום כולל של כ-170 מיליון שקל

חברת אספן גרופ, בניהולו של אילן גיפמן, השלימה את השלב המוסדי של הנפקת אגרות החוב. במסגרת השלב המוסדי נרשמו ביקושי יתר בהיקף של כ-300 מיליון שקל, למעלה מפי 2 מהסכום המקורי אותו החברה ביקשה לגייס בשלב המוסדי העומד על כ-138 מיליון שקל.

בסך הכל, מעוניינת החברה לגייס כ- 170 מיליון שקל, השלב הציבורי צפוי להתקיים ביום רביעי.

אספן ביצעה את הגיוס באמצעות הרחבת סדרת אג"ח סדרה ה' המונפק על פי כללי "חודק", המדורגת בדירוג של A3 באופק יציב על ידי חברת הדירוג מידרוג. איגרות החוב המונפקות הן אג"ח "סטרייט", צמודות למדד, שהקרן שלהן עומדת לפירעון במהלך השנים 2016-2019, ב-4 תשלומים שנתיים שווים. המח"מ של איגרות החוב עומד על כ-4 שנים, והמחיר שנקבע לכל אג"ח הוא 115 אגורות, המשקף תשואה אפקטיבית של כ-3.76% , בהשוואה למחיר מינימלי של כ- 112 אגורות שהציעה החברה למשקיעים.

את ההנפקה הובילה איפקס הנפקות בניהולם של אהרון סמרה ואליאב בר-דוד וקונצנזוס של חתמים: מנורה חיתום, אקסלנס נשואה, ברק קפיטל, לאומי פרטנרס חיתום לידר הנפקות, פועלים אי.בי.אי, דיסקונט חיתום, ענבר הנפקות ואיגוד חיתום.

בתחילת החודש דיווחה אספן גרופ , כי היא חתמה על הסכם לרכישת 100% ממניות חברת מילגם סולאר המחזיקה ב- 92 מערכות סולאריות, תמורת כ-55.5 מיליון שקל. ההספק הכולל של המתקנים שבידי מילגם סולאר הינו כ-4,300 קילו וואט, והם מותקנים על גבי מבנים מוניציפליים ב- 15 רשויות מקומיות בישראל. עם השלמת העסקה, תחזיק אספן גרופ בלמעלה מ-100 מתקנים סולאריים בישראל ובזכויות בחווה סולארית בת 1 מגה וואט באיטליה.

אספן גרופ סיימה את מחצית שנת 2013 עם עלייה בהכנסות לכ-61 מיליון שקל ועם רווח נקי של כ-38 מיליון שקל.