"אני קורא ל'נובל' ו'דלק' להתחיל את פיתוח הצינור הנוסף"

יו"ר חברת החשמל אמר בכנס החשמל 2013 כי הוא מברך את הממשלה ואת בג"ץ על ההחלטה בעניין יצוא הגז ■ "אנו בעיצומה של מהפכה היסטורית במשק החשמל בישראל, המאפשרת לנו לייצר חשמל באפס שימוש בדלקים מזהמים"

"אני מברך את הממשלה ואת בג"ץ על ההחלטה המשמעותית לעניין יצוא הגז, ואני קורא מעל במה זו ל'נובל אנרג'י' ו'דלק' להתחיל הבוקר את פיתוח הצינור הנוסף, זאת חובתם למדינת ישראל", כך אמר היום (ד') האלוף במיל' יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, בכנס החשמל 2013 בבנייני האומה בירושלים.

בדברים שנשא בכנס, הדגיש רון-טל את החשיבות של השימוש בגז טבעי לייצור חשמל. "אנחנו בעיצומה של מהפכה היסטורית במשק החשמל בישראל. מהפיה זו מאפשרת לנו לייצר חשמל באפס שימוש בדלקים מזהמים". לדבריו, "זה לא היה במשך 90 שנות ייצור חשמל במדינת ישראל. זו השנה הכי נקייה בייצור חשמל. החזון שלי שבשנת 2020 נייצר 80% מגז טבעי. בלילות אנחנו יכולים לייצר 100% מגז טבעי".

רון-טל אמר עוד כי "כי נכון לבוקר זה, ייצור החשמל עומד על 48% מגז טבעי, 51% מפחם ו-0.7% מאנרגיות מתחדשות. מדובר במהפכה דרמטית. לא רק יותר נקי ויותר זול, אלא זה חשמל כחול לבן המאפשר עצמאות אנרגטית. חלום שהתגשם. שכן בדיוק לפני שנה ייצור החשמל היה רק 13.3% מגז טבעי, 61.8% מפחם, 17.2% מסולר, 7.8% ממזוט ו-1.7% מאנרגיות מתחדשות".