פיתוח בינלאומי של מקורות: מערכת למניעת טרור מים

הפיתוח מכוון להגן על מאגרי מים מפני פיגועים של זיהום מכוון והרעלה - בהתבסס על חיישנים של גלי אור, שאמורים להתריע בכל עת שיחול שינוי אורגני במאגרי מים

חברת מקורות חושפת בתערוכת טכנולוגיות המים וואטק פיתוח טכנולוגי בינלאומי בשיתוף עם הטכניון והחברה הקנדית RealTeck, במטרה להגן על מאגרי מים מפני פיגועים של זיהום מכוון והרעלה.

הפרויקט נתמך גם בידי קרן קנדה ישראל והמדען הראשי שבמשרד הכלכלה, ומבוסס על חיישנים של גלי אור, שאמורים להתריע בכל עת שיחול שינוי אורגני במאגרי מים.

במקורות אומרים כי המערכת מקיימת ניטור קבוע במאגרים, ומספקת מדי שתי דקות נתונים אודות איכות המים. בחברה אומרים כי הבקרה הקבועה, מאפשרת קבלת התרעה מידית בכל מקרה של אירוע חריג. המערכת החדשה כבר נמצאת בשלבי ניסוי בתחנות לניטור מים של מקורות בראש העין ובאתר אשכול שבדרום. ניסויים נעשים לה גם במתקנים של חברת Realtech בקנדה.

מהחברה נמסר היום (ד'), כי המערכת החדשה כוללת גם אלגוריתם שעדיין נמצא בשלבי פיתוח, ובכוחו לסייע לזיהוי מידי של אופי הזיהום במאגר, למי שתיה או למים המשמשים להשקיה בחקלאות, ולקבוע אם מדובר בזיהום שמקורו בחומר כימי, דלק, מדללי צבע או חומרים תעשייתיים.

לדברי מנכ"ל מקורות, שמעון בן חמו, עם השלמת הפיתוח יש בכוונת החברה להטמיע את מערכת ההגנה החדשה באופן נרחב בתחנות הניטור שלה ברחבי הארץ ובמאגרי המים.