בשבוע הבא: ביהמ"ש ידון בתוכנית הבראה לרשת סיגל דקל

זאת לאחר שאישר השבוע צו הקפאת הליכים זמני לרשת האופנה, בעקבות חובות של 6.3 מיליון שקל

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, ידון בראשית השבוע הבא בתוכנית הבראה אפשרית לרשת האופנה סיגל דקל ובהיתכנות הרשת להגיע להסדר נושים. זאת, לאחר שאישר השבוע צו הקפאת הליכים זמני לרשת האופנה. הדיון יתקיים על בסיס דוח שתגיש הנאמנת שמינה בית המשפט.

השופט אורנשטיין הוציא את הצו הזמני לבקשת רשת האופנה, בעקבות חובות של 6.3 מיליון שקל. בנק הפועלים, הנושה העיקרי של החברה, נתן את הסכמתו לכך.

בשיאה, בשנת 2010, מנתה רשת סיגל דקל 15 סניפים, והיא מכרה את תוצרתה גם לבוטיקים יוקרתיים נבחרים באירופה ובארצות-הברית. כיום יש לרשת 13 סניפים, והיא מעסיקה 56 עובדים. לפי הצהרת הרשת לבית המשפט, היא מבקשת לסגור חלק מהסניפים ולהוציא לפועל תוכנית הבראה.

בבקשה לבית המשפט מציינים מנהלי הרשת, סיגל דקל ובן זוגה שי שניר, כי המצוקה התזרימית שהרשת נקלעה אליה היא פועל יוצא של כישלון עסקי, שנבע מכישלון ויישום תוכנית הפיתוח של הרשת.

לדברי דקל ושניר, תוכנית הפיתוח שהכינו בעבורם יועצים חיצוניים התבררה כבלתי מוצלחת; חנויות חדשות שנפתחו לא הצדיקו את עלויות ההפעלה הגבוהות שלהן; תוכנית הפיתוח לא תמחרה נכון את עלות העסקת העובדים ולכן נגסה ברווחיות החברה; וגם האשראי שהרשת נדרשה לו מהבנקים הכביד על התזרים. עוד צוין כי גם היקפי המכירות לא הגיעו ליעדים שנקבעו בתוכנית הפיתוח.

בשנת 2012 עמד מחזור המכירות של הרשת על 15.35 מיליון שקל.

הרשת הציגה לבית המשפט שתי חלופות. החלופה הראשונה: רה-ארגון והזרמת הון על-ידי הבעלים למימון ההקפאה. החלופה השנייה: הכנסת משקיע לתקופת הקפאת ההליכים, שישכיל לממש את הפוטנציאל של סיגל דקל.