מיקרוסופט: זינוק של 17% ברווח הרבעוני ל-5.24 מיליארד דולר

ענקית התוכנה עקפה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה ■ רשמה ברבעון הפיסקלי הראשון הכנסות בהיקף 18.53 מיליארד דולר - עלייה של 16% ■ הכפילה את מכירות הטאבלט Surface ל-400 מיליון דולר

ענקית התוכנה מיקרוסופט דיווחה הלילה לאחר סיום המסחר בוול סטריט על תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי הראשון של 2014 שהסתיים בסוף ספטמבר, שעקפו את תחזיות האנליסטים בוול סטריט בשורה העליונה והתחתונה. בעקבות הדוח, מניית החברה זינקה 5.3% במסחר המאוחר אמש בוול סטריט.

מיקרוסופט הרוויחה ברבעון 5.24 מיליארד דולר, שהם 62 סנט למניה, עלייה של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנליסטים בוול סטריט צפו לה רווח של 54 סנט למניה ברבעון הפיסקלי הראשון.

הכנסות החברה טיפסו ב-16% והסתכמו ב-18.53 מיליארד דולר - לעומת הצפי בשוק להכנסות בהיקף 17.79 מיליארד דולר.

מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר, שהודיע באוגוסט כי הוא פורש מהחברה בתוך שנה לאחר 13 שנים בתפקיד המנכ"ל, אמר עם הדוח כי תהליך הארגון מחדש שמתבצע בחברה בחודשים האחרונים מתקדם במהירות, כמו גם החיפוש אחר מחליף בניהול החברה.

מיקרוסופט מפרסמת לראשונה את נתוני המכירות של הטאבלט מתוצרתה, ה-Surface. החברה הכפילה את המכירות של מחשב הלוח ברבעון, וההכנסות מכך הסתכמו ב-400 מיליון דולר - יותר מכפול מהרבעון הקודם. מה שהביא לזינוק הוא קיצוץ המחירים של הטאבלט שביצעה החברה בחודש יולי. יחד עם זאת, הרווחיות מהחטיבה שאמונה על הטאבלט נפלה בשל העליות הגבוהות לייצור המכשירים.

סך מכירות התוכנה של מיקרוסופט טיפסו ברבעון הפיסקלי הראשון ל-1.49 מיליארד דולר, לעומת 1.08 מיליארד דולר בתקופה המקבילה.