קנס של 100 אלף שקל להוט על זמן המתנה ארוך במוקד השירות

הקנס הוטל בגין חריגות משמעותיות בזמני המענה במוקדי השירות של החברה, וזאת בניגוד להוראות הרישיון ■ ארדן: "התלונות הרבות בדבר השירות הניתן במוקדי הוט מחייבות אותנו להגביר את האכיפה ולדרוש מענה מהיר יותר לצרכן"

מועצת הכבלים והלוויין הטילה על חברת הוט קנס כספי בגובה 100,800 שקל בגין חריגות משמעותיות מזמני מענה במוקדי שירות הלקוחות, וזאת בניגוד להוראות הרישיון.

לדברי שר התקשורת גלעד ארדן, "התלונות הרבות בדבר השירות הניתן במוקדי חברת הוט מחייבות אותנו להגביר את האכיפה ולדרוש מענה מהיר יותר לצרכן".

בחודשים האחרונים, בעקבות משבר חמור ביחסי העבודה בתוך הוט, נפגע שירות הלקוחות של החברה, ולקוחות רבים התלוננו על שירות גרוע שהחברה סיפקה - החל במענה ללקוחות במוקד השירות, וכלה בזמני הטיפול בתקלות והגעה של טכנאים.

לאחרונה דיווחה הוט כי השלימה העברת הטכנאים למיקור חוץ, מה שיאפשר לה להתגבר על הפגיעה החמורה בשירות הלקוחות שנוצר בעקבות סכסוך העבודה עימם.

בהודעת משרד התקשורת נמסר כי כחלק ממאמצי המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין להגביר את הפיקוח והאכיפה בתחום הגנת הצרכן, הטילה המועצה על חברת הוט עיצום כספי בסך 100,800 שקל. העיצום הוטל על הוט בשל חריגות משמעותיות בזמני המענה במוקדי שירות הלקוחות במהלך השנה.

בעקבות תלונות ציבור רבות שנתקבלו, ועל סמך נתונים ומידע שהצטברו בידי המועצה על כך שזמני המענה במוקדי השירות של חברת הוט חורגים באופן ניכר מדרישות רישיונה, נפתח הליך בירור מקיף בעניין.

בסופו של הליך הבירור, ולאחר שניתנה לחברת הוט הזדמנות להציג את עמדתה, נדחו טענותיה של הוט, ונקבע כי חברת הוט הפרה את הוראות רישיונה הנוגעות לזמני המענה במוקדי השירות.

בנוסף, מ"מ יו"ר המועצה, נתי שוברט, החליט להטיל על הוט עיצום כספי בגין התנהלותה זו, והובהר להוט כי עליה לפעול במהירות לשיפור זמני המענה במוקדי השירות. כמו כן נמסר להוט כי הפיקוח והאכיפה בעניין זה יימשכו, וכי לא מן הנמנע כי בעתיד תיבחן הטלת עיצומים נוספת על החברה ובסכומים גבוהים יותר.

מ"מ יו"ר המועצה, נתי שוברט, מסר היום (א'): "המועצה ממשיכה להקפיד על אכיפת הוראות הרישיון של חברות הכבלים והלוויין, על מנת להבטיח כי ציבור הצרכנים יקבל את השירות המגיע לו. החריגות של הוט עד כה בעניין זמני המענה היו משמעותיות, ועל כן הוטל עיצום כספי בגינן. אני תקווה כי כולנו נחוש בשיפור משמעותי בזמני המענה כמובטח על-ידי החברה".