ח"כ איתן כבל לגלעד ארדן: פזר את הנהלת רשות השידור

דבריו של כבל באים על רקע הודעת ההתפטרות אתמול של 5 חברי מליאת רשות השידור שניסו להדיח את הנהלת הרשות ■ "כל יום שחולף ללא סילוקם של המובילים את הרשות לאבדון מוסיף עוד נדבך לארון הקבורה שלה"

ח"כ איתן כבל מנסה לרכוב על ההתפטרות של 5 חברי מליאת רשות השידור אתמול (א') וקורא לשר התקשורת, גלעד ארדן, לפזר את מוסדות רשות השידור ולהקים ועדה קרואה במקום.

במכתב לארדן קרא כבל כי יש לבחון "באופן רציני את בקשתי לפזר את כל מוסדות הרשות - כולל היו"ר, המנכ"ל, מנהלי הרדיו והטלוויזיה - ובמקומם למנות ועדה קרואה".

לדברי כבל - שהיה השר הממונה על רשות השידור למשך שנה אחת, וכהונתו הסתיימה במאי 2007, "ההנהלה הנוכחית ריסקה ומרסקת את מה שעוד נותר מהשידור הציבורי. מנקודת מבטי זה פשע ציבורי לאפשר להם להמשיך בתפקידם. עד שהוועדה שמינית (ועדת לנדס, ר' ג') תסיים את עבודתה, ועד שיתקבלו ההחלטות בממשלה, תחלוף במקרה הטוב שנה, ומה יהיה עד אז?".

דבריו של כבל באים על רקע הודעת ההתפטרות אתמול של 5 חברי מליאת רשות השידור, שניסו להביא להדחת יו"ר רשות השידור אמיר גילת, מנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם וחברי ההנהלה הבכירה.

כבל כתב לארדן כי "התפטרות חברי המליאה היא כבר הרבה מעבר לזעקה לעצור את הטירוף המתחולל יום-יום, שעה-שעה, ברשות השידור. אמנם לכאורה נראה שידיך כבולות, אך המציאות הניהולית והרוח הגבית מהציבור הן אלה המחייבות אותך לפעול ללא דיחוי. כל יום שחולף ללא סילוקם של המובילים את הרשות לאבדון מוסיף עוד נדבך מעל ארון הקבורה שלה".

אין זו הפעם הראשונה שכבל, שהיה השר הממונה על רשות השידור למשך שנה בין 2006 ל-2007, יוצא נגד התנהלות רשות השידור. במאי השנה יצא כבל נגד רשות השידור במהלך דיון בוועדת הכלכלה ואמר כי "האגרה היא בזבוז כספי ציבור. אין זכות קיום לערוץ הראשון במתכונת הנוכחית".

ביולי השנה פנה כבל למבקר המדינה בבקשה שיקרא לראש הממשלה לפזר את הנהלת רשות השידור ואמר כי "על מבקר המדינה להפסיק לכתוב דוחות על רשות השידור ולעשות מעשה".

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "ח"כ איתן כבל ממשיך כהרגלו במדיניותו ליצירת כותרות חסרות טעם וריח. להזכירו, מצבה של הרשות והידרדרותה בתקופה שבה היה שר היו קשים יותר מהיום בכל פרמטר - החל מהקצאת משאבים ליוצרים, דרך שיא כוח-אדם וכלה באיכות השידורים. את תקופתו נזכור כמלאת סיסמאות אך ריקה מתוכן, תרתי-משמע. למיטב ידיעתנו והערכתנו, היוצרים לא 'מתגעגעים' לבצורת היצירתית שאיפיינה את תקופתו".