מקורות בתוכנית למשק המים של אזרבייג'ן בעשרות מיליוני אירו

ההחלטה על הפרויקט התקבלה במהלך ביקורו בישראל של מנכ"ל הסוכנות למשאבי מים של המשרד למצבי חירום של אזרבייג'ן, רגיף מוראדוב, בשבוע שעבר

חברת מקורות תכין תוכנית-אב למשק המים של אזרבייג'ן ותספק ציוד לניטור מים לרפובליקה המרכז אסייתית. הפרויקט שהיקפו הכספי מוערך בעשרות מיליוני אירו צפוי להתחיל בשנה הבאה ולהימשך 4 שנים. ההחלטה על הפרויקט התקבלה במהלך ביקורו בישראל של מנכ"ל הסוכנות למשאבי מים של המשרד למצבי חירום של אזרבייג'ן, רגיף מוראדוב, בשבוע שעבר.

ביולי 2012 נחתם הסכם הבנות לשיתוף פעולה בין מקורות, בניהולו של שמעון בן חמו, לממשלת אזרבייג'ן. במסגרת ההסכם סוכם על ביצוע מספר פרויקטים עיקריים, ובהם ניקוי מקורות המים של הבירה באקו, הקמת מערכת פיקוד ובקרה וטיפול ב"מים כבדים" - מקורות מים שזוהמו בחומרים רדיואקטיביים.

אזרבייג'ן סובלת מזיהום מקורות השתייה ומהיעדר תכנון כולל של משאבי המים מאז הכריזה על עצמאותה ב-1992. הסובייטים שהקימו בשטחה מפעלי נשק וטילים, השאירו מאחוריהם כמה מהאתרים המזוהמים ביותר על פני כדור הארץ.

מאז חתימת ההסכם החלה מקורות באספקת מעבדות לניטור מי שתייה ורכבי דיגום, באמצעות שחם-מקורות, זרוע הביצוע של מקורות. בנוסף, תתחיל מקורות בקרוב בהכשרת עובדים מקומיים של הסוכנות למשאבי מים שיגיעו לישראל להשתלמויות.