"הבורסה בת"א לקראת מהלך שיביא לשבירת שיא חדש"

אייל וייסבלום מאינפיניטי צופה כי "השנה הקרובה תהיה שנת המניות", ומזכיר גם חברות ספציפיות, כמו קבוצת דלק

על רקע רמת הריבית הנמוכה במשק והמחסור באלטרנטיבות השקעה, ממשיכים המדדים המובילים בבורסה המקומית להיסחר ברמות גבוהות, בדומה למדדים המובילים בארה"ב ובאירופה, ומדד המעו"ף רחוק כ-4% בלבד מרמת השיא שלו.

בבית ההשקעות אינפיניטי סבורים, כי השוק המקומי "נמצא לקראת מהלך נוסף למעלה, אשר יביא לשבירת שיא חדש, בשל חוזק המשק המקומי ומספר לא קטן של ענפים ומניות במדד אשר להם פוטנציאל לעליות כבר בטווח הקרוב".

אייל וייסבלום, מנהל צוות השקעות מוסדיים ותאגידים, ומנהל השקעות אינפיניטי ניהול השתלמות וגמל, מעריך כי "השנה הקרובה צפויה להיות שנת המניות", ומקצה לרכיב המנייתי בתיק ההשקעות 40% - 28% לשוק המקומי ו-12% לשוקי חו"ל.

וייסבלום אומר, כי "החלק המהותי במניות מורכב מהשקעה במדד ת"א 100, ואני מתבל את ההשקעה בבחירה של מניות ספציפיות, כגון קבוצת דלק".

לגבי מניית הקבוצה, שבשליטת יצחק תשובה, אומר וייסבלום כי "החלטת בג"ץ בדבר אישור יצוא הגז תתרום באופן מהותי לרווחיות בשנים הקרובות, וכן קיימת אפשרות לא נמוכה לדעתי למציאת נפט במאגרי תמר ולוויתן, אשר ישדרגו את מצב החברה מהותית".

"בהתבסס על הערכותינו במחלקת המחקר", הוא מוסיף, "שווי הנפט האפשרי בקידוחים תמר ולוויתן אינו נכלל בשווי המניה, ולכן ייתכן אפסייד משמעותי של מעל ל-20% בשווי המניה".

מניה נוספת שאותה מציין וייסבלום היא מבטח שמיר, בעיקר בזכות הפוטנציאל שהוא מזהה בהנפקה אפשרית של תנובה, שבה מחזיקה מבטח שמיר כ-20%.

לדבריו, "תנובה צפויה להנפיק את מניותיה במהלך החציון הראשון של שנת 2014 לפי שווי שנע בין 8 ל-10 מיליארד שקל. גם בהתבסס על כך ששאר החזקות מבטח (בעיקר נדל"ן וטכנולוגיה) ישוערכו לאפס, נגזר לחברה אפסייד של בין 20%-40% על השווי הנוכחי".

עוד באינפיניטי, מזהים פוטנציאל במניות הבנקים המקומיים, המתומחרים בזול לראייתם. וייסבלום סבור, כי "ענף הבנקאות הישראלי צפוי לפרוח, גם בשל התחזקות שוק ההון המקומי - שיתרום רבות לדוחות הבנקים - ובעיקר בשל האישור הצפוי לגופים מוסדיים להחזיק יותר מ-5% במניות הבנקים, שיגרור ביקושים גוברים למניות הנ"ל".

במבט על הרכיב המנייתי בחו"ל, אשר לו מקצים באינפיניטי 12% מהתיק, וייסבלום מאמין כי "השוק האמריקאי ימשיך לתת את הטון וההובלה, ויהווה את המשק המשמעותי ביותר מבחינת המשקיעים".

בהתאם לכך, את עיקר ההחזקות המנייתיות בחו"ל הוא מקצה לשוק האמריקאי, ונוסף על כך מציין שווקים מתפתחים דוגמת סין וברזיל, שלגביהם הוא מעריך כי נתחיל לראות שם התאוששות בעוד זמן לא רב.

לעומת זאת, וייסבלום אומר כי "לגבי השווקים באירופה אנו די סקפטיים לנוכח המצב הקשה שם, ולא מאמינים שההתאוששות תגיע מהר כל כך, למעט גרמניה, אשר מחזיקה את גוש האירו על כתפיה".

"לכן", אומר וייסבלום, "מומלץ להימנע מהשקעה בשווקים אלו, למעט השקעה קטנה במניות ספציפיות בגרמניה ומניות אירופיות גלובליות".

הפוטנציאל של הנפקת תנובה

וייסבלום מתייחס לאירועים המרכזיים האחרונים שהתרחשו לאחרונה במשק האמריקאי - הגבהת תקרת החוב ובחירת נגידת הבנק הפדרלי, ג'נט יילן, ומעריך כי לאחר בחירתה יפחית הפד את הזרמת הכספים שלו לשוק כבר בחודשים הקרובים.

וייסבלום צופה, כי "צמצום הכספים המוזרמים לשוק יוביל פעם נוספת לעליית תשואות משמעתית באג"ח האמריקאיות ל-10 שנים, כך שנגיע שוב לתשואה של 3% ויותר. הווה אומר, צפי להפסדי הון באג"ח האמריקאיות בשנה הקרובה".

בהתבסס על כך, וייסבלום צופה הפסדי הון גם באג"ח הממשלתיות השקליות ל-10 שנים, בצורה מתונה יותר מהמקבילה האמריקאית.

לרכיב האג"ח הממשלתיות בתיק מקצה וייסבלום 20%, בחלוקה שווה בין האפיק השקלי לצמוד המדד, ובמח"מ בינוני של 4-5 שנים.

וייסבלום צופה תנודות באג"ח הקונצרניות, בדומה לממשלתיות, ומציין כי "המרווחים בתשואות בין מדדי תל בונד השונים לאג"ח הממשלתיות נמצאים ברמות שפל היסטוריות. לדעתי הם לא צפויים לרדת עוד יותר, למעט אג"ח חברות בדירוגים נמוכים, או שאינן מדורגות - אשר בבחירה ספציפית ניתן יהיה להרוויח בהן - כגון אג"ח ג' של אינטרנט זהב ואג"ח א' של דה זראסאי".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק ההשקעות של אייל וייסבלום
 תיק ההשקעות של אייל וייסבלום

ההמלצות של אייל וייסבלום
 ההמלצות של אייל וייסבלום