אירועי סופ"ש בפתח: מהמופע החדש עד המחזמר החדש

דברים שכדאי לעשות בחוץ בסופ"ש ובשבוע הבא: האופרה הישראלית תעלה השבוע את "סיפור הפרברים"

מופע

יהורם גאון

מה: בזמן שכתיבת הביוגרפיה שלו בעיצומה, מעלה הזמר יהורם גאון מופע חדש, על שם האלבום האחרון שלו, "כביום היוולדי", שיצא לחנויות לפני מספר חודשים, שאת השירים באלבום כתב והלחין היוצר המוכשר עמיר בניון. גאון, חתן פרס ישראל, ישיר מאלבומו האחרון, כמו גם משיריו המפורסמים מכל שנות הקריירה המוזיקלית שלו.

מתי, איפה וכמה: מוצאי שבת (2 בנובמבר), 21:00, היכל התרבות תל-אביב. מחיר: 159 שקל.

תרומה

למען ילדי בי"ס "מוזות"

מה: בית הספר לאמנויות "מוזות" עבר באחרונה שיפוץ לקוי שבעקבותיו התמוטט כליל. כדי לאבזרו מחדש, פנתה עמותת ביה"ס לכמה דמויות מוכרות בתרבות ובבידור הישראלי, שיעצבו סוסי עץ. יצירותיהם של ה"מעצבים לרגע" יימכרו במכירה פומבית, שהכנסותיה יועברו לבית הספר. באירוע תוגש ארוחת ערב של השף אביב משה ושף הבית קובי בן לולו. כן תתקיים הופעה של הזמר רותם כהן.

מתי, איפה וכמה: ראשון (3 בנובמבר), מ-20:00. טאפאס בר לילה מוראד, רח' הרצל 4 ת"א. 03-5467786.

אופנה

יריד הדרס-קוד

מה: בשבוע הבא יתקיים בפעם השמינית יריד הדרס-קוד האופנתי שישתתפו בו כ-50 מעצבים מקומיים ומוכשרים. ביריד תוצע הנחה של כ-30% על פריטי לבוש מהקולקציה החדשה של החורף, לצד 50% הנחה על קולקציות קודמות. (טווח המחירים הכללי: 150-1,500 שקל). בשונה מירידים קודמים, הפעם מתוכננת גם זווית אמנותית לאירוע בדמות צילומים נבחרים מבית היוצר של 13 צלמי אופנה מקומיים.

מתי, איפה וכמה: חמישי עד שבת (7-9 בנובמבר), גלריה מאירהוף, דובנוב 8, ת"א. מחיר כניסה: 15 שקל.

מחזמר

"סיפור הפרברים"

מה: האופרה הישראלית תעלה השבוע את "סיפור הפרברים", המחזמר האהוב של לאונרד ברנשטיין וסטיבן זונדהיים. ההפקה בארץ מבוימת על-ידי הבמאי ג'ואי מקנילי, שהיה רקדן בלהקתו של הכוריאוגרף המקורי של המחזמר. את הזמרים ילוו התזמורת הסימפונית ראשל"צ ונגנים אורחים של ההפקה. ינצח דונאלד צ'אן, והסולנים הם זמרים, שחקנים ורקדנים המגיעים מברודווי.

מתי, איפה וכמה: מהערב ועד מוצ"ש (9 בנובמבר), בית האופרה, המשכן לאמנויות הבמה, ת"א. 428-175 שקל.

קלאסי-קאמרי

קשתני פסטיבל דלפט

מה: השבוע יתארח בארץ הרכב מעולה של שישה נגני כלי קשת, הנקרא "קשתני פסטיבל דלפט". פסטיבל זה מתקיים מדי קיץ בעיר דלפט (Delft) שבהולנד, ונחשב לאחד הפסטיבלים הקאמריים המובילים בעולם. מאז 2007 מנהלת את הפסטיבל הכנרת ההולנדית ליזה פרשטמן (Ferschtman), והיא גם זו שתוביל את הרכב הקשתנים בארץ.

מתי, איפה וכמה: רביעי (6 בנובמבר), 20:30, קונסרבטוריון שטריקר תל-אביב. מחיר: 150-120 שקל.

אתני

יאיר דלאל בפסטיבל העוד

מה: במוצ"ש הקרוב יופיע בירושלים, במסגרת מופעי "פסטיבל העוד", ההרכב של יאיר דלאל. המופע יתמקד בשירי מדבר של דלאל, המתאפיינים בשקט ובשקיפות ומושפעים בין היתר מהמוזיקה העממית הבדואית. במהלך המופע יתארחו גם מספר חברים מוכרים של דלאל. הבולטים ביניהם הם מיקי שביב, אפרים שמיר ואיתי פרל.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (2 בנובמבר), 21:00, ירושלים, בית שמואל, אולם הירש. מחיר: 120 שקל.

קולנוע

ערב סרטי בדואים

מה: הם חיים בתוכנו, אך לא בינינו. הבדואים. רבים מאיתנו לא יודעים דבר אודות אורחות חייהם ותרבותם. המדינה לא יודעת איך להתמודד איתם, ועבור הממשל לדורותיו, האוכלוסייה הבדואית היא בעיה שנוח להדחיק. דווקא אנשי קולנוע ישראליים, ולא רק, מצאו את הפזורה הבדואית כמרתקת וכמקור סיפורי בלתי נדלה, וסינמטק תל-אביב מציג מבחר מגוון מהתוצרים, בערב הקרנת סרטים תיעודיים ועלילתיים על בדואים, וכן סרטים שיצרו אנשי קולנוע בדואים. בין הסרטים שיוקרנו: "סומוד" ו"מוכרים" התיעודיים, "ארבעה סיפורים מהנגב", פרויקט מעניין של סרטים שנוצרו על-ידי נערים בדואים, והקרנת טרום בכורה של "שרקייה", סרט הביכורים של עמי ליבנה.

מתי, איפה וכמה: רביעי (6 בנובמבר), סינמטק תל-אביב, שפרינצק 2. מחיר: 38 שקל.

עיצוב

תערוכת "נוריתמי"

מה: בעשור שרווי כל-כך בהשפעות, במגמות ובגישות שונות לעיצוב, ברור מדוע תופסים התכשיטים הייחודיים של המותג "נוריתמי" את מרכז הבמה האופנתית - ועכשיו גם האמנותית. "יוצאות מאזור הנוחות" הוא שמה של תערוכה ייחודית שתיפתח בחמישי הבא בגלריית פריסקופ בתל-אביב, שבה יוצגו אובייקטים מהקולקציה המסחרית של המותג, לצד אובייקטים שעוצבו במיוחד עבור הגלריה. מאחורי המותג, עומדות תמר אידלמן ואלינור אבני, אם ובת שיצרו קונספט עיצובי המבוסס על המפגש שבין אופנה לארכיטקטורה. הפעם, הן נדרשו לצאת לרגע מאזור הנוחות שלהן ולהציג פריטים הנעים בין הפרקטי לאמנותי. האוסף כולו, משדר עוצמה נשית בנוכחותו הדרמטית כשכל תכשיט מיוצר באופן ידני על הציר שבין מודרני לגיאומטרי, ומורכב מסוגים שונים של מתכות בשילוב עץ פולימרים או טקסטיל.

מתי, איפה וכמה: גלריה פריסקופ, רחוב בן יהודה 176, תל-אביב. הפתיחה: 7/11, 20:00. נעילה: 26/11.