לאומי: "ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי בחו"ל"

כלכלני לאומי בסקירה השבועית: "מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)"

"אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי בחו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. יחד עם זאת, הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות". כך מציינים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית על שוק ההון.

בלאומי מציינים כי מומלצת חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי - לאור השיפור במצב כלכלות אלו. בנוסף, "אנו ממליצים להחזיק חשיפת חסר קטנה לארה"ב (שמהווה כמחצית ממשקל המדד העולמי), ואת מדדי המניות של השווקים המתעוררים, להחזיק בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי".

לאחרונה המליצו בלאומי להסיט חלק מהחשיפה לשוק המניות המקומי אל שוק המניות בחו"ל, לאור ההאטה בפעילות הריאלית במשק הישראלי. "אנו שומרים על המלצתנו זו, כאשר קיימת עדיפות להשקעה במדד המעו"ף, על פני מדד תל אביב 75 ומדד היתר".

בנוגע לשוק האג"ח מעריכים בלאומי כי התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב (ובמידה מסויימת גם בכלכלת אירופה).

"מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)".

בלאומי ממליצים על החזקת אג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר. בחלק הקצר, "אנו מעדיפים את האפיק הצמוד, למרות שסביבת האינפלציה צפויה להישאר ממותנת, וזאת בגלל שהאינפלציה הצפויה הנגזרת משוק ההון בטווחים אלו נמוכה מדי, להערכתנו. מומלץ על החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגים נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר".

לגבי שוק האג"ח הקונצרני המקומי אומרים כלכלני לאומי כי רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל נמוכה ואינה משקפת באופן מספק את הסיכון, לאור נתוני המשק הישראלי שמצביעים על האטה בפעילות הריאלית. לכן, יש להחזיק חשיפה נמוכה לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים).