מתאים לי חייבת כ-6 מיליון שקל לגורמים שונים בענף הפרסום

החוב מחולק בין יוניברסל מקאן עם חוב של כ-3 מיליון שקל, יוניון עם 2.4 מיליון שקל, ויהושע TBWA לו חבה הרשת כמיליון שקל

ההסתבכות הכלכלית של קבוצת ריטייל גרופ, המחזיקה ברשתות האופנה מתאים לי וג'אמפ, גובה מחיר כבד גם בענף הפרסום. שתי הרשתות הותירו חובות של כ-6 מיליון שקל לגופים בענף הפרסום.

החוב מתפצל כך: 3 מיליון שקל לחברת המדיה יוניברסל מקאן, הקונה את המדיה עבור הרשת בחודשים האחרונים; מיליון שקל למשרד הפרסום יהושע TBWA - חוב תמורת שירותי קריאייטיב; וכ-2.3 מיליון שקל לחברת המדיה הקודמת של הרשת - יוניון.

האופן שבו הצליח אבי מלכה, מבעלי הרשת, לייצר חוב בסדר גודל כזה בגופי הפרסום, גם לאחר שברור היה כי מצבו לא יציב, מלמד משהו על התחרותיות בענף כולו. החוב הראשון נוצר אצל חברת המדיה יוניון שטיפלה בתקציב במשך כשנתיים. זאת לאחר שהרשת עברה מספר תחנות בענף הפרסום והחליטה לפעול בסופו של דבר באופן עצמאי בתחום הקריאייטיב ולרכוש את המדיה דרך יוניון.

לאחר שמלכה החל לאחר בתשלומים, הוא נקרא לסדר על-ידי יוניון, שביקשה שישלם חוב של כ-2.4 מיליון שקל שהצטבר. בתצהיר שהגיש מנכ"ל ובעלי יוניון, אורן יוניוב, בשלב מאוחר יותר לבית משפט כחלק מתביעה נגד אבי מלכה, הוא מספר כי בתגובה הציע מלכה לשלם חלק מהחוב, אך ביקש שינתן לו אשראי של 10 מיליון שקל כדי שיוכל לקנות את אופיס דיפו. ביוניון סרבו להצעה.

החוב נפרש לתשלומים חודשים של כ-50 אלף שקל, אך מיד אחרי זה החלו לחזור צ'קים של הרשת, ויוניון תבעה את מלכה כדי לקבל את כספה. במקביל נשלחו מכתבים רשמיים לאמצעי מדיה מרכזיים, בהם התריעה יוניון על החוב שיש למלכה מולה.

אך העובדה שמתאים לי נותרה חייבת כסף לחברת מדיה לא מנעה מגופים אחרים בענף לקחת סיכון ולהתקשר איתה. וכך, את תקציב המדיה לקחה חברת יוניברסל מקאן מקבוצת מקאן-אריקסון, ואת תקציב הקריאייטיב לקח משרד הפרסום יהושע TBWA. התוצאה, כאמור, היא חוב כספי לא מבוטל לשניהם.