השר לשעבר שמחון יעמוד בראש חברת מיחזור מסחרית

חברת מ.א.י, שמתכוונת לפעול בשוק המיחזור של הפסולת האלקטרונית, הודיעה היום על מינוי שלום שמחון לתפקיד היו"ר

פעם שר בממשלה, ועכשיו עושה את צעדיו הראשונים בתחום המיחזור: חברת מ.א.י, שמתכוונת לפעול בשוק המיחזור של הפסולת האלקטרונית, הודיעה היום (א') על מינוי שלום שמחון לתפקיד היו"ר. עד לפני כ-8 חודשים שימש שמחון כשר התמ"ת ובעבר שימש כשר לאיכות הסביבה. בחברה אמרו כי שמחון יעבוד בחצי משרה.

בשונה מתאגידי המיחזור הקיימים כמו אל"ה, שפועל בתחום מכלי המשקה, ותמי"ר, שפועל ליישום חוק האריזות, ומהווים מוסדות ללא כוונת רווח - מ.א.י היא חברה מסחרית לכל דבר. בחודשיים האחרונים היא פנתה למשרד להגנת הסביבה בבקשה לקבל אישור לפעילותה בתחום מיחזור פסולת אלקטרונית, במסגרת יישום חוק מיחזור, שייכנס לתוקף בינואר. עם קבלת האישור, החברה תתקשר עם יבואנים ויצרנים כדי להעמיד עבורם שירותי פינוי ומיחזור של הפסולת האלקטרונית.

המשקיעים בחברה הם אמנון שחרור, יזם בתחום ההיי-טק, שפועל בתחום הסביבה; דן הלמן, ששימש מנכ"ל של חברת קרנות נאמנות ומשמש כמנכ"ל מ.א.י; ורחמים מלכיאל, שכיהן בעבר כסגן ראש המועצה האזורית גוש עציון.

לדברי שמחון, הוא מתרשם שקיימת נכונות רבה בתעשייה להירתם לתהליך משותף שיוביל ליישום החוק באופן אפקטיבי. "כמי שהייתה לו בעבר הזכות להיות שותף בקביעת החזון הסביבתי בתחום המיחזור, אני חש כעת סגירת מעגל", אמר.

במקביל להליך לקבלת אישור מהמשרד להגנת הסביבה, מ.א.י מקיימת מו"מ לפריסת תשתיות איסוף של פסולת אלקטרונית, בכ-1,800 נקודות איסוף בכל הארץ כבר במהלך השנה הבאה.