"מניות - מרכיב חיוני מאוד בתיק; כמה שיותר - יותר טוב"

הראל פיננסים: "למרות מגמת העליות הנמשכת מזה תקופה ארוכה, כל עוד הריבית ממשיכה להיות נמוכה וכך גם ציפיות האינפלציה, האפיק המנייתי נשאר האטרקטיבי ביותר"

"למרות מגמת העליות הנמשכת מזה תקופה ארוכה, כל עוד הריבית ממשיכה להיות נמוכה וכך גם ציפיות האינפלציה, האפיק המנייתי נשאר האטרקטיבי ביותר כיום להערכתנו. בחלק המנייתי אנו ממשיכים להמליץ על פיזור גלובלי, כולל חשיפה לסקטורים ספציפיים (כמו על מניות הטכנולוגיה בארה"ב - סקטור שהמלצנו עליו בשבועות האחרונים). עיקר הגדלת החשיפה כיום היא לשווקים מחוץ לארה"ב, בראשם אירופה אך גם בשווקים מתעוררים". כך כותבים כלכלני הראל פיננסים בסקירה שפרסמו היום.

מעניין לשים לב למניות הבנקים, אשר מתחילת החודש עלו ביותר מ-5% והן מדביקות בקצב מהיר פערים מול הבנקים בעולם. מדד הבנקים בארה"ב עלה מתחילת השנה ב-27%, באירופה עלו הבנקים ב-23% - ואילו בישראל עלה מדד הבנקים ב-12% בלבד. גם המדדים של הראל, הבוחנים את שווי השוק של החברות אל מול השווי הנגזר מהערכות השווי של מחלקת המחקר בהראל פיננסים, מצביעים על כך שלבנקים יש עדיין לאן לעלות. הבנקים נסחרים בכ-88% מערכם, לפי המדד.

משקל הקונצרני בתיק ההשקעות בעל רכיב מנייתי צריך להיות להערכת כלכלני הראל עד 35% - נמוך במקצת מכפי שהמליצו בתקופה האחרונה (40%), וזאת עקב המרווחים הנמוכים והתשואות האבסולוטיות הנמוכות. בכל מקרה, "עדיף לשמור על מח"מ קצר, למרות שבהנפקות חדשות מבקשות חברות רבות להאריך את מח"מ החוב שלהן".

בהראל אין העדפה מוחלטת לאחד האפיקים "ואנו מעדיפים כיום תיק מאוזן בין שקלים לצמודים בחלק האג"חי הממשלתי. אנו ממשיכים להעדיף את המח"מ הקצר בינוני ולהערכתנו גם אם תהיה הורדת ריבית נוספת, לאור רמות הריבית הנמוכות באופן אבסולוטי לא צפויה השפעה דרמתית על החלק הארוך. עליית התשואות בארה"ב ממשיכה לבלום אפשרות לירידת תשואות בשוק המקומי ולהערכתנו זה לא צפוי להשתנות באופן דרמתי. מניות ממשיכות להערכתנו להיות מרכיב חיוני מאוד בתיק וכרגע נראה כי כמה שיותר - יותר טוב".