IBC: משתמשי אינטרנט יוכלו להתחבר אלינו מיידית

החברה פרסמה טיוטת הסכם שימוש לספקיות האינטרנט ודורשת מהן שקיפות מלאה מול הלקוחות

מיזם הסיבים האופטיים (IBC) פרסם טיוטת הסכם השימוש בתשתיותיו לספקיות האינטרנט. מדובר בהסכם המגדיר את האופן שבו יפעלו ספקיות האינטרנט על גבי תשתיות הסיבים האופטיים, והוא כולל תנאים ייחודיים לו שלבטח לא כולם יתקבלו באהדה על ידי חלק מהספקיות.

ל"גלובס" נודע כי ההסכם מחייב את הספקיות לאפשר חיבור וניתוק מיידיים של הלקוח לפי בקשתו. כמו כן, הספקיות יצטרכו לפרסם בכל רגע נתון את עלות החיבור אליהם ואת פרטי המבצע שלהם. זה אומר גם שנוסח ההסכם יהיה חייב להופיע בפורטל של IBC.

בשונה ממודל סיטונאי שפועל על רשתות בזק והוט, הרי שהמודל של IBC הוא מודל אקטיבי שיש לו נוכחות מול הלקוח. בדרך כלל בשוק סיטונאי בעולם, הלקוח מכיר רק את ספק השירות שלו ואינו מכיר בכלל את חברת התשתית. אצל IBC המודל הוא שונה משום שאצלה, למרות שהספקית היא הגורם שעובד מול הלקוח, היא כחברת תשתית, דורשת מהספקיות שיציינו במפורש בחשבוניות שהן מוציאות, כי חברת התשתית היא IBC, וזאת למרות שהלקוח כלל לא משלם לה.

סלקום או פרטנר עשויות לא לאהוב את הדרישה של IBC, משום שאז הערך המותגי שלהם נפגע. בהיותן ספקיות השירותים, הן רוצות לעמוד מול הלקוח בפרונט מבלי שהוא יידע על איזו תשתית הוא מקבל את השירותים. מבחינתן ברגע שיש שוק סיטונאי הלקוח הוא שלהן כולל התשתית וזה כאמור מאד שונה במודל של IBC.