חשד: יהודים-צרפתים קנו דירות בישראל בהון שחור

חוקרי משטרה פשטו על בתי יוקרה של יהודים-צרפתים, לבקשת האינטרפול ■ בחקירה של רשויות המס בצרפת עלה חשד כי הבעלים העלימו מס בהיקפים גדולים

חוקרי יחידת לה"ב 433 של משטרת ישראל פשטו בשבוע שעבר על מספר בתי יוקרה בשכונת הרצליה פיתוח, הנמצאים בבעלות של יהודים-צרפתים עשירים. זאת, לבקשת האינטרפול, ולאחר שבחקירת רשויות המס בצרפת עלה חשד כי בעלי הבתים ביצעו עבירות מס והעלמות מס בהיקפים עצומים בצרפת, והכספים "השחורים" הולבנו בישראל באמצעות רכישות הנדל"ן - כך נודע ל"גלובס".

תושבי שכונת הרצליה פיתוח הופתעו לראות בשבוע שעבר ניידות משטרה סמויות פרוסות ברחבי שכונות המגורים היוקרתיות, ועשרות חוקרים פורצים לבתים בשכונה. ל"גלובס" נודע כי מדובר בחקירה פרי שיתוף-פעולה בינלאומי - במקרה זה - בין משטרת צרפת למשטרת ישראל.

בקשת סיוע מצד צרפת

שיתוף הפעולה בין המשטרות התבצע לאחר פניית האינטרפול בצרפת ל"יחידת האינטרפול" במשטרת ישראל - היחידה האחראית על הקשר וחילופי המידע בין ישראל לחו"ל. חוקרי האינטרפול פנו בבקשה רשמית לסיוע בחקירתם בצרפת, ומכוח הסכמים לשיתוף-פעולה בין משטרות שונות ברחבי העולם, ניתן הסיוע על-ידי שוטרים ישראלים. גם חוקרי רשות המסים שולבו בחקירה, תוך ניסיון לסייע לרשות הצרפתית לחשוף הלבנות הון נוספות של היהודים החשודים.

ארגון האינטרפול מונה כיום 186 משטרות, המשתפות ביניהן פעולה. ישראל חברה בארגון מאז 1949, ומשתייכת לאזור האירופי שלו. בניגוד לארגונים בינלאומיים אחרים, העוסקים בשיתוף-פעולה לצורך חילופי מידע, משלחות, סמינרים ומחקר, החברות בארגון האינטרפול מאפשרת ומסדירה את שיתוף הפעולה המשטרתי בין המדינות החברות בו, ומספקת פלטפורמה מקצועית וטכנולוגית בעלת יכולות להתמודד עם תופעות פשיעה בינלאומית.

בין היתר, הסכימו המדינות החברות בארגון, כי במקרה הצורך, תוכל משטרת במדינה חברה לבקש סיוע ממשטרה במדינה חברה אחרת, הכולל מעקב ואיתור עבריינים נמלטים והבאתם לדין (הסגרות) ופשיטות על בתי חשודים, תפיסת מסמכים ועוד.

בערוץ זה התקבלה בקשה הסיוע של משטרת צרפת. כיוון שלשוטרים הצרפתים אין סמכות בישראל, הפשיטה מתבצעת בפועל על-ידי חוקרים ממשטרת ישראל, אך החקירה נותרת בידיהם של החוקרים הצרפתיים, אליהם מועבר המידע שנתפס בישראל.

דובר המשטרה מסר בתגובה: "הפעילות המוזכרת בוצעה מתוקף בקשה לסיוע במסגרת שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לרשויות אכיפה בחו"ל, ואין המדובר בתיק חקירה המנוהל במשטרת ישראל".