נא להכיר: "ילדת הפלא" שעומדת בראש חברה ששווה 30 מיליון שקל

הצצה ראשונה למגזין "ליידי גלובס" ■ הילה פז סיימה תיכון בגיל 15 והשלימה תואר ראשון בגיל 17 ■ האם היא בדרך לחולל מהפכה בתחום השיווק המקוון?

לפני שנה וחצי ישבה הילה פז עם חבר בפאב בזכרון-יעקב. השיחה זרמה אל תוך הלילה, קצת צחוקים, קצת שיחות נפש, ואז נפל לה האסימון. "אחרי כמה דרינקים, פתאום הבנתי חידה שרצה לי תקופה ארוכה בראש - איך משתמשים במניפולציה מתמטית כדי לייצר רווח. זה היה משהו שהעסיק אותי הרבה זמן, וברגע אחד ראיתי את האלגוריתם שהופך את זה לאפשרי. הבנו שעלינו על פריצת דרך מהפכנית. הסתכלנו אחד על השני וידענו שזה ערב גורלי, שנזכור את היום הזה. הבנתי שזהו הרגע המכונן בחיי".

בעקבות הערב ההוא ייסדה פז, בת 23 בסך-הכול, יחד עם שותפה אביב ברקוביץ', את הסטארט-אפ אלגומייזר, שמציע פיתוח חדשני המעצים את תהליך השיווק המקוון. המערכת מעבדת מידע רחב על משתמשים באופן מתמטי, ומבצעת ניתוחים בזמן אמת של שטחי פרסום.

במילים אחרות, פז פיתחה נוסחה שיודעת לחשב כמה כסף עושה המודעה שלכם באמת, ולא על בסיס "קליקים" או כניסות לאתר כפי שהיה מקובל עד היום. שנה וחצי לאחר הפיתוח אלוגמייזר נסחרת בבורסה בשווי של 32 מיליון שקל.

"אין לעוד מישהו בשוק מוצר שדומה לזה שאני המצאתי", היא אומרת בראיון מיוחד ל"ליידי גלובס", שיחולק הערב (ג') למנויי "גלובס". "אנחנו עושים אלגוריתם אבולוציוני. הרשת יודעת עלינו המון כצרכנים, והמחשב יודע לסחור בשבילי במידע הזה. אני משתמשת בו כדי להגיע לקהל היעד המדויק".

היא למדה לכתוב בגיל שנתיים, קפצה 3 כיתות מהיסודי לתיכון, וסיימה תואר ראשון במתמטיקה באוניברסיטת חיפה בגיל 17. בימים אלה היא מסיימת תואר שני במינהל עסקים באוניברסיטת תל-אביב.

"הייתי ילדה מוזרה. בגיל שנתיים ידעתי לשרבט אותיות ולצייר גופים תלת ממדיים. בגיל 3 ידעתי לקרוא. ההורים שלי נבהלו, זה נראה להם מוזר, והם לקחו אותי לפסיכולוג שאבחן אותי כמחוננת. לאמא שלי היה חשוב שלא אקפוץ כיתות בבית-ספר יסודי, היא רצתה לשמור על נורמליות, שלא אהיה חריגה. בכיתה ה' כבר שיעמם לי מאוד. שבת אחת קמתי בבוקר ופתחתי ספר בגרויות במתמטיקה והתחלתי לפתור את המשוואות בקלות. לא למדתי איך לפתור אותן, זה פשוט היה הגיוני".

- נשמע כמו סוג של גאונה.

"בהשוואה לאיינשטיין אני הבלונדינית הממוצעת. לפני כמה ימים נכנסתי לפגישה מלאה בגברים בחברה ידועה בדרום, רציתי לצרף אותם לרשימת הלקוחות שלי, והם הסתכלו עליי במבט של 'מה לעזאזל הביאו לנו את הפרחה הזאת'. ואז פתחתי את הפה, והם השתתקו. הבינו שיש עם מי לדבר. אני צריכה לאתגר את עצמי כל הזמן".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר ברשת סטימצקי.