ניר ברקת: "נייצר תמריצים כדי להביא הפקות בינלאומיות לארץ"

שר התקשורת גלעד ארדן בכנס INTV לחדשנות בטלוויזיה של קשת: "נפשט את הכלים הרגולטוריים על מנת ליצור חופש יצירתי מקסימלי"

"אנו צריכים לפשט את הכלים הרגולטוריים על מנת ליצור חופש יצירתי מקסימלי, ונעשה זאת כמה שניתן מבלי לפגוע בתוכן המקומי והתרבותי" - כך אמר שר התקשורת גלעד ארדן בכנס INTV לחדשנות בטלוויזיה של זכיינית ערוץ 2 קשת שנפתח אתמול ונמשך היום (ג') בירושלים.

לדברי ארדן, "היום אנו מייצאים תוכן ונהנים מאיכות גבוהה של הפקה מקורית. אנו נחשפים לפורמטים חדשניים אשר מספרים את הסיפור הישראלי בהרבה זוויות רעננות של מפיקים ובמאים ישראלים. ככל שנצליח בחו"ל, כך נתחזק ונוכל להיות מסוגלים לתמוך פיננסית ולהיות במרכז. אנו חייבים לדאוג להמשך היצירה המקומית".

ראש עירית ירושלים, ניר ברקת, שהשתתף אף הוא בכנס, אמר כי "יש לנו כוונה לייצר תמריצי מס בשיתוף עם משרד ראש הממשלה על מנת להביא הפקות בינלאומיות לירושלים ולישראל. אנו מבינים שיש הזדמנות גדולה לפנינו, ואני מאמין שהכנס הזה ייצור את ההזדמנות הזו בצורה הטובה ביותר עבור כולנו".

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בכנס: "ישראל נמצאת היום בצומת אסטרטגי, ויש לה את כל מה שנדרש על מנת שתהפוך להיות מרכז בינלאומי להפקות טלוויזיה".

בכנס השתתפו כ-100 מבכירי תעשיית הטלוויזיה בעולם. הכנס נפתח בשיחה אישית בין אבי ניר, מנכ"ל קשת, לבין אורח הכבוד של הכנס, בוב גרינבלט, יו"ר רשת NBC האמריקאית.

דיויד איילנברג, סמנכ"ל תוכניות לא מתוסרטות ברשתות הכבלים האמריקאיות TBS ו-TNT, אמר בכנס: "קשה לגרום לאנשים לרצות לפתח משהו לא מתוסרט. התרבות היא יותר התנסותית, וישראל היא אחת מהמקומות שמתנסים".

לדבריו, "אנחנו עובדים קשה בתחום הלא מתוסרט ועובדים על כך בשני הערוצים שלנו. זה הרבה יותר מחדשנות. זו הדרך של צעירים להסתכל על העולם מסביבנו, וגם זה עסקים מאוד גדולים. עסקים אלה עוברים טרנספורמציה בעקבות הגלובליזציה.

"לפני שנתיים חזו ש-90% מהפורמטים הגלובליים יבואו מבריטניה, ארה"ב והולנד. בריטניה הפכו להיות חצי ממייצרי הפורמטים וארה"ב והולנד החצי השני. 'הישרדות' כרגע בעונה 27, ו'אמריקן איידול' מתחילה עונה 13, 'לרקוד עם כוכבים' בעונה 17. זה מייצר הרבה זמן שידור שהוא מוגבל, וזה עוזר לעסקים שונים לשרוד. ישנו ניסוי חדש שלא קורה. בכבלים יש הרבה מאוד התנסויות, לרבות התחום הדוקומנטרי".

קנדריק רייד, סמנכ"ל קריאטיב בחברת BET Networks, אמר בכנס: "כולנו מותגים, לא כולם רוצים לחשוב כך, אבל זה המצב. לכל אחד יש פרספקטיבה מסוימת ותכונות שמבדילות אותנו אחד מהשני. כל אחד מאתנו מסוגל להגיע לחדשנות וטרנספורמציה. מדובר על ההשראה הזו שמובילה אל החדשנות, ואם אתה חדשני או לפחות מנסה לחשוב ככה, גם אתה יכול לחדש. הכללים נכונים לגבי כולם - על מה המותג שלכם, כיצד יזכרו אתכם ומה אנשים יחשבו כשהם חושבים עליכם, איך אתם נשמעים, איך אתם זזים וכמובן האמונות שלכם. כל אלה זה המותג".