הרגולטור בארה"ב אישר את מיזוג אומניקום-פובליסיס

העסקה למיזוג ענקיות הפרסום צפויה להיסגר סופית ברבעון הראשון של 2014

הרשויות הרגולטוריות בארה"ב אישרו את בקשת המיזוג של קבוצות הפרסום אומניקום ופובליסיס.

בהודעה שפרסמה קבוצת פובליסיס נכתב כי התקבלו האישורים הנחוצים לקידום העסקה, וכי הצדדים עמדו בתנאים שנקבעו עבור הפעילות המשותפת. בנוסף, הקבוצות קיבלו את האישור הנחוץ בקנדה, הודו, טורקיה, דרום אפריקה ודרום קוריאה.

האישור בארה"ב מהווה אבן-דרך משמעותית בדרך לסיום העסקה. המיזוג עדיין טעון את אישור בעלי המניות בשתי החברות ואישורים של רגולטורים במדינות נוספות. כעת ממתינים להתפתחויות בנושא זה במספר מדינות באירופה ובסין.

מוריס לוי, יו"ר קבוצת פובליסיס, מסר: "אני לא מצפה לעיכובים משמעותיים. העבודה הקשה כבר מאחורינו, ועכשיו זה רק תהליך פורמלי שיש להשלים. בהתבסס על חוות-הדעת של עורכי הדין שלנו, אני אופטימי".

לוי הוסיף כי הקבוצות עסוקות כעת בהקמת צוותי עבודה משותפים.

בקבוצות הפרסום מקווים להשלים את ההליכים עד הרבעון הראשון של 2014 ולצאת לדרך משותפת בתקופה זו. המיזוג צפוי ליצור את קבוצת הפרסום הגדולה בעולם, שתהיה שווה כ-35 מיליארד דולר. שתי החברות יתמזגו לקבוצת פרסום שתישא את השם פובליסיס-אומניקום.

תגובת נגד: סוכנויות פרסום קטנות מתאחדות

על רקע המהלכים האחרונים לאישור המיזוג בין פובליסיס, מספר רב של סוכנויות פרסום קטנות מנסות להתאגד ולהקים שותפות גדולה תחת השם "The & Partnership".

הסוכנויות, שרובן מרוכזות באנגליה, מעסיקות יחד כ-1,000 עובדים, ובין הלקוחות המרכזיים שלהן ניתן למנות את סמסונג, PBS וחברת דיירקט אנרג'י.

ג'ון הורנבי, מנכ"ל משרד Chi & Partners - אחת הסוכנויות הבולטות בשותפות המתגבשת, צפוי לעמוד בראש הקבוצה החדשה.

מטה הקבוצה צפוי להיות בלונדון, אך יהיו לה נציגויות גם בניו-יורק, בסינגפור ובאמריקה הלטינית.