תחקיר ערוץ 10: "קופיקס מוכרת כריכים לא טריים"

חדשות ערוץ 10 "שיגרה" שני תחקירנים עם מצלמה נסתרת, שהתקבלו לעבודה בקופיקס ■ קיבלו הוראה לא להשמיד את הכריכים שנשארו בסוף היום ולהציגם כ"טריים מהבוקר" ■ אבי כץ, קופיקס: "ידעתי שיחפשו אותי - הכול שקרים"

חדשות ערוץ 10 מפרסמת הערב (ד') תחקיר על רשת בתי-הקפה החדשה קופיקס, בדבר האופן שבה מוכרים ללקוחות בסניף בקינג ג'ורג' בתל-אביב את הכריכים המוזלים ב-5 שקלים.

נגה ניר-נאמן, כתבת הצרכנות של חדשות 10, טוענת בתחקיר כי רבים מן הכריכים בקופיקס נמכרים כטריים, על אף שמדובר במקרים רבים בכריכים שבסניף לא הצליחו למכור, שאוחסנו, והם בני יומיים או שלושה.

"שני תחקירנים, מצוידים במצלמות נסתרות, נשלחו במהלך השבוע אל הסניף ברחוב קינג ג'ורג', והתקבלו לעבודה", נמסר מחדשות 10. "בסניף נחשפו השניים להוראה מפורשת שניתנה להם ולעובדים אחרים - לא להשמיד את הכריכים שנותרו בסניף בסוף היום, להחזיק אותם בחנות בקירור ולהציג אותם ללקוחות כ'טריים מהבוקר', זאת בזמן שבמקרים רבים מדובר בכריכים בני עד 3 ימים".

טכנולוג המזון שמואל מולדבן אמר לחדשות 10 כי עלולה להיות סכנה בכריכים שאינם טריים, וכי ככל שחולף הזמן, אלה עלולים לצבור חיידקים ועשויים להיות מסוכנים לאוכלוסיות פגיעות כמו ילדים וקשישים.

אבי כץ, מייסד קופיקס, מכחיש ואומר כי "איננו מוכרים כריכים בני יותר מיממה. אלה טענות-סרק. אנו דואגים לחלק לנזקקים את כל המזון שאיננו מצליחים למכור. ידעתי שיבוא יום שיחפשו אותי".