לאומי: ממליצים להסיט את ההשקעות מהשוק המקומי לחו"ל

בבנק לאומי מנמקים את המלצתם וטוענים כי לוא ההאטה בפעילות הריאלית במשק הישראלי, עדיף להסיט חלק מהחשיפה למניות בחו"ל ■ באופן ספציפי יותר, בלאומי ממליצים על חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ בסקירה השבועית שפרסמו על הסטה של ההשקעות משוק המניות המקומי למניות בחו"ל, זאת לאור ההאטה בפעילות הריאלית במשק הישראלי. עם זאת, בלאומי ממליצים בנוסף להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות ועל חשיפה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר.

בנוגע לשוק האג"ח האמריקאי, מציינים בלאומי כי במבט לטווח קצר, התשואות הארוכות לא צפויות לרדת בחדות, בעיקר על רקע ההצהרות מצד הפד שמרמזות כי תחילת צמצום תכנית ההרחבה הכמותית צפויה ברבעון הראשון או השני של 2014. מנגד, המאבקים הפוליטיים על רקע סוגיות התקציב ותקרת החוב, הצפויים לשוב כבר בחודשים הראשונים של 2014 והפגיעה המסויימת הצפויה בצמיחה ברבעון הרביעי בעקבות ההשבתה הפדראלית, מפחיתים את ההסתברות לפריצה משמעותית כלפי מעלה בתשואות בטווח הזמן הקצר.

"אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי בחו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני", נכתב בסקירה. "יחד עם זאת, הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות".

באופן ספציפי יותר, בלאומי ממליצים על חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה בהשוואה למשקלם במדד המניות העולמי (כ-25%) - לאור השיפור במצב כלכלות אלו. בנוסף, כלכלני לאומי ממליצים על חשיפת חסר קטנה לארה"ב (שמהווה כמחצית ממשקל המדד העולמי), ואת מדדי המניות של השווקים המתעוררים, להחזיק בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי.