דני איילון מגיב לזיכוי ליברמן: "אמרתי את האמת לאמיתה"

סגן שר החוץ לשעבר, שהעיד נגד ליברמן במהלך משפטו: ■ "אם הייתי צריך לחזור על העדות - הייתי אומר את אותו הדבר, מילה במילה"

יומיים לאחר שאביגדור ליברמן זוכה על אף עדותו, דני איילון שובר שתיקה. סגן שר החוץ בזמן כהונת ליברמן, שאף העיד נגדו במשפט, נחת הלילה בארץ ואמר לכתבים: "שמעתי על פסק הדין ואני מברך עליו".

השופטים לא קיבלו את רוב טענותיו של איילון, אך הוא הדגיש כי "אמרתי את האמת לאמיתה, ואם הייתי צריך לחזור על העדות - הייתי אומר את אותו הדבר, מילה במילה".

איילון, ששב מנסיעת עסקים במזרח הרחוק, אמר כי הוא לא עודכן עדיין בפרטי החלטת השופטים שפורסמה שלשום (ד'): "אצטרך לקרוא את זה, אבל אני אמרתי אמת ושיתפתי פעולה כי הזמינו אותי - זו אזרחות טובה. לא יזמתי שום דבר".

כאשר נשאל לגבי הקשר האישי עם ליברמן, שהדיח אותו מרשימת ישראל ביתנו לקראת הבחירות האחרונות לכנסת, אמר איילון כי "הקשר עם ליברמן נותק ביוזמתו, והוא לא חודש. אני לא שומר טינה. פעלתי בהתאם לחוק, ומעבר לזה הכול טוב".

סגן שר החוץ לשעבר, שהופתע מנוכחות הכתבים והצוותים בנתב"ג, התלוצץ ורמז לתקרית של הנגיד לשעבר יעקב פרנקל: "חשבתי שאתם באים לבדוק את החליפונים - היום זה באופנה. אני באתי רק עם חליפה אחת".

שלשום, אחרי 17 שנים של דיונים וחקירות, החליטו פה-אחד שופטי בית משפט השלום בירושלים פה אחד לזכות את שר החוץ לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מעבירות מירמה והפרת אמונים בפרשת השגריר זאב בן-אריה.

"לא הוכח כי הנאשם קיבל את המידע בתוקף תפקידו, ולא היה במינוי משום קידום לבן-אריה", כתבו השופטים חגית מאק-קלמנוביץ', יצחק שמעוני ואיתן קורנהאוזר בהכרעת הדין. "אין ניגוד עניינים כה חמור כפי שטענה הפרקליטות, בן-אריה היה ראוי לתפקיד. המינוי תאם את יכולותיו".

יחד עם זאת, בית המשפט כי ליברמן "פעל באופן בלתי ראוי באופן שהביא את הדברים לוועדת השרים - אך הדבר לא חצה את הסף הפלילי".

ראשיתה של "פרשת השגריר" בסוף שנת 2008. על-פי כתב האישום נגד ליברמן שהוגש 4 שנים מאוחר יותר, הגיעה לידי שגריר ישראל דאז בבלארוס, זאב בן-אריה, מעטפה ובה בקשה ממשרד המשפטים הישראלי לסיוע בחקירה בעניינו של ליברמן מהרשויות בבלארוס.

בן-אריה הורשע בכך שפתח את המעטפה ללא אישור והציג אותה לליברמן. לפני כשנה נגזרו עליו 4 חודשי עבודות שירות במסגרת עסקת טיעון.

ליברמן הואשם כי הנחה לקדם את בן-אריה לתפקיד השגריר בלטביה, לאחר שמסר לו מידע. מדובר במידע על החקירה בפרשת החברות, בה הוחלט בסופו של דבר שלא להגיש נגד ליברמן כתב אישום.