עכשיו זה רשמי: כתב אישום מתוקן הוגש נגד אביגדור ליברמן

כתב האישום המתוקן נגד שר החוץ לשעבר, המייחס לו עבירות של מירמה והפרת אמונים, הוגש הבוקר לבית משפט השלום בירושלים ■ נשיאת בית המשפט, השופטת שולמית דותן, צפויה לדון בתיק ולקבוע את הרכב השופטים

הבוקר (א') הגישה פרקליטות המדינה לבית משפט השלום בירושלים את כתב האישום המתוקן נגד שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, המייחס לו עבירות של מירמה והפרת אמונים בפרשת מינויו של זאב בן-אריה לשגריר ישראל בלטביה. כתב האישום הוגש למזכירות בית המשפט, ולאחר מכן יועבר ללשכתה של נשיאת בית המשפט, השופטת שולמית דותן.

לאחר הגשת כתב האישום, צפויה השופטת דותן לדון בתיק ולקבוע את הרכב השופטים במשפט, או שתקבע האם יתנהל המשפט בראשותה כשופטת יחידה.

בשבוע שעבר פרסם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, את הנוסח המתוקן של כתב האישום, על בסיס עדותו של מי שעד לאחרונה היה סגנו של ליברמן, דני איילון, שצפוי להעיד נגדו במסגרת המשפט.

"הנאשם (ליברמן), המופקד על שירות החוץ של מדינת ישראל והנושא בתוקף כך גם באחריות למינוי שגריריה בעולם, פעל לקידום בחירתו של זאב בן-אריה על-ידי ועדת המינויים", תיארו אנשי המחלקה הכלכלית בפרקליטות לאחר פרסום כתב האישום. "הוא נמנע מלהביא לידיעת חברי ועדת המינויים, ובהם סגנו, דני איילון, את פרשת מסירת המידע הסודי.

"כתוצאה ממחדל זה של הנאשם, לא נמצא בפני ועדת המינויים מידע חיוני שלפיו בן-אריה, בכהונתו הקודמת כשגריר, נכשל בחשיפת תכני הבקשה לעזרה משפטית, פעל לשיבושה והפר בכך, באורח חמור, את האמון שניתן בו".

אותם הפרטים, לטענת הפרקליטות, כללו "מידע מהותי לבחינת התאמתו של בן-אריה לתפקיד כה רגיש - זהה לזה שבו הפר את חובות האמון שחלו עליו".

כתב האישום מפרט כי לאחר אישור הצבתו של בן-אריה כשגריר בלטביה, "פעל הנאשם לאישור מינויו על-ידי ועדת השרים, ועשה כן בלא שמסר לוועדה את המידע בדבר כשלון בן-אריה במילוי תפקידו בפרשת מסירת המידע הסודי. האישור ניתן".

בתביעה הטיחו ביקורת בליברמן על כך ש"במעשיו המתוארים, בהיותו עובד ונבחר ציבור, בכהונתו כשר החוץ, ביצע במהלך מילוי תפקידו מעשי מירמה והפרת אמונים הפוגעים באופן מהותי בציבור. כל זאת, עשה בהיותו נתון בניגוד עניינים חמור בין חובותיו לציבור לבין תחושת מחויבותו האישית, ומכל מקום - נכונותו לפעול לטובתו של בן-אריה - שפעל עבורו בפרשת מסירת המידע הסודי".