דור-אלון גז תספק גז טבעי למפעל של קבוצת נגב בירוחם

הגז הטבעי שיירכש במסגרת ההסכם ישמש לצורך הפעלת מתקני הייצור של המפעל החדש. הפעלת כל מתקני הייצור של המפעל במלואם באמצעות הגז הטבעי, כחלופה להפעלה באמצעות גפ"מ

חברתדור אלון גז חתמה על הסכם עם קבוצת נגב לאספקת גז טבעי למפעלה החדש בירוחם. המפעל הוקם בהשקעה של למעלה מ-200 מיליון שקל ויעסיק כ-200 עובדים. הסכם האספקה הינו לתקופה של עד כ-7 שנים ובתמורה לסכום משתנה שיקבע בהתאם לכמות הייצור השנתית שתיוצר בפועל במפעל.

המפעל מתקרב לשלב ההרצה והכנת התשתית לגז הטבעי בוצעה במקביל לבניית המפעל. מדובר במפעל המתקדם ביותר בעולם בתחום ייצור אריחי גרניט הפורצלן.

הגז הטבעי שיירכש במסגרת ההסכם ישמש לצורך הפעלת מתקני הייצור של המפעל החדש. הפעלת כל מתקני הייצור של המפעל במלואם באמצעות הגז הטבעי, כחלופה להפעלה באמצעות גפ"מ, צפויה להביא לחיסכון שנתי לא מבוטל בהיקף משתנה בעלויות הייצור של מפעל נגב וזאת, בהתאם לכמות הייצור השנתית בפועל במפעל. אבי מוטולה, מנכ"ל אפריקה ישראל תעשיות ציין כי ההסכם לאספקת הגז הטבעי יבטיח אספקה של מקור אנרגיה אמין ונקי וצפוי להביא לחסכון שנתי לא מבוטל בעלויות הייצור של נגב.

דור אלון גז פועלת בתחום האספקה והסבה לגז טבעי עם מספר לקוחות נוספים מתחומי התעשייה השונים. בחודשים הקרובים מתכננת החברה להיכנס גם לאספקת גז לתחבורה בדומה לפעילותה בתחום הגפ"ם לתחבורה כאשר פרצה את הדרך והפכה לחברה הגדולה בתחום עם כ-35 תחנות תדלוק בפריסה ארצית מנהריה ועד אילת. תחום נוסף בו פעילה החברה הוא ייצור חשמל מקומי במפעלי תעשייה ושימוש בחום שנוצר מהתהליך לצורכי תעשיה. דור אלון שותפה בימים אלו גם בהקמתה של תחנה לייצור חשמל ואספקת קיטור במפעל סוגת.

שי עזרא, מנכ"ל דור אלון גז: "אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה עם נגב קרמיקה בהקמתו של המפעל שהוא מהגדולים בצרכני הגז המחוברים לרשת החלוקה. אין ספק כי מדובר במהפכה בשוק האנרגיה למפעלים. הלקוחות מבינים כי עלות הסבה והמעבר לגז טבעי מחזיר את עצמו בזמן קצר. הניסיון שדור אלון גז מביאה לתחום בשילוב אנשי מקצוע ברמה הגבוהה ביותר הם חלק משמעותי מההצלחה שלנו. אנו עומדים בפני שנה שתהיה ציון דרך לגז הטבעי לתעשייה בישראל".