רשות המסים פשטה על אילת; היעד: עברייני הפטור ממע"מ

עובדי רשות המסים ערכו גל ביקורות מיוחד באילת ומצאו, בין השאר, נישום שהשכיר וילה והעלים הכנסות של 120 אלף שקל בשנה

עשרות עובדי רשות המסים פשטו בשבוע האחרון על עסקים ודירות באילת על מנת לסייע במבצע אכיפה רחב-היקף שערכו משרדי מס הכנסה ומשרדי מכס ומע"מ באילת בעיר.

ברשות המסים מוסרים כי "נמצאו לא מעט עסקים אשר משתמשים בחוק על מנת לעשות לעצמם רווח מהצד".

כך, למשל, בפעילות לילית שנערכה בנקודות הביקורת בכניסה וביציאה מן העיר נתפס משלוח של טלפונים סלולריים, שהיה קטן משמעותית מהכמות המיובאת שהוצהרה בחשבונית - דבר המעלה חשד כי בפועל חלקה המשמעותי של הסחורה נמכר במחיר מלא ברחבי הארץ, ובכך בעל העסק גורף לכיסו את הפער הנובע מכך שלא שילם מע"מ על כלל הסחורה, ולמעשה "מרוויח" 18% על חשבון משלמי המסים.

"בחברת הובלה אחרת אפילו לא טרחו להסתיר את העבירה, ובכתב-יד נרשם על החשבונית כי חלק מהבגדים כבר סופקו למספר חנויות אחרות במרכז הארץ", נמסר מרשות המסים. "הסחורות בתפיסות הנ"ל הוחרמו, בין היתר גם מערכת ישיבה חדשה לסלון ומאות מוצרי קוסמטיקה, שיצאו מהעיר ללא תעודות או שטר מטען".

חוקרי רשות המסים לא פשטו רק על בעלי עסקים אלא גם על משכירי דירות: "לא מעט מהדירות המושכרות שלא דווחו היו שייכות לתושבי חוץ, ונציגיהם הוזמנו להמשך טיפול. באחד מהמקרים הגיעו המבקרים לווילה בעיר על סמך מידע מוקדם וגילו כי מעל לבית הפרטי קיימות 4 יחידות דיור המושכרות כשנתיים, כאשר הן הניבו לבעל הבית הכנסות של כ-120 אלף שקל לשנה עליהן מעולם לא דיווח".

גם ענף התכשיטים והמוניות על הכוונת של הרשות, והיא ערכה ביקורות בקרב מאות בעלי מוניות הרשומים כמתגוררים ופועלים באילת. "לשמחת החוקרים, כל בעלי המוניות היו 100% ופעלו באופן מוחלט על-פי דרישות החוק", נמסר מרשות המסים.