מחצית ממנהלי הקרנות: הפד יתחיל לצמצם הרכישות במארס

בעקבות סיום השיתוק הפוליטי בוושינגטון צופים עתה 67% מהנשאלים כי הכלכלה הגלובלית תתחזק במהלך 12 החודשים הקרובים, גידול של 13% לעומת חודש אוקטובר 2013

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש נובמבר 2013 מצא כי אמון המשקיעים בכלכלה הגלובלית שוקם בעקבות פתרון משבר החוב בארה"ב. בעקבות סיום השיתוק הפוליטי בוושינגטון צופים עתה 67% מהנשאלים כי הכלכלה הגלובלית תתחזק במהלך 12 החודשים הקרובים, גידול של 13% לעומת חודש אוקטובר 2013.

אחת השאלות החדשות שנשאלו במסגרת סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש נובמבר 2013 היתה מתי יתחיל בנק הפדרלי של ארה"ב לקצץ את רכישות האג"ח - סימן ברור כי הבנק המרכזי סבור כי הכלכלה איתנה מספיק וניתן להקטין את התמיכה בה. 48% סבורים כי הבנק המרכזי יתחיל בקיצוץ זה בחודש מרס 2014, ו-18% צופים כי יתרחש ברבעון השני של 2014.

שאלה חדשה נוספת שנשאלה היתה מה יהיה הזרז שיחזיר את הכלכלה הגלובלית למעגל הצמיחה ב-2014. התשובה הרווחת ביותר היתה גידול בהלוואות הבנקים בכלכלות ה-G7 (31%), והשנייה האצה של כלכלות סין ואסיה (26%).

המשקיעים הגדילו במעט את ההקצאה למניות בתיקי ההשקעות למשקל יתר של 52% והגדילו את פוזיציית משקל החסר באג"ח. התפנית הגדולה ביותר היא החזרה שלהם לפוזיציית משקל יתר על המניות בשווקים המתעוררים והתמתנות קלה בפוזיציית משקל היתר החזקה על שווקי המניות של גוש היורו ויפן.

מרבית מנהלי תיקי ההשקעות סבורים זו הפעם הראשונה מאז חודש מרס 2004 כי שווקי המניות נמצאים בתמחור יתר, אבל בהשוואה לארה"ב, שוקי אירופה עדיין מתומחרים משמעותית בחסר. ביחד עם זאת נרשם גידול באחזקות המזומנים ל-4.6% מתיקי ההשקעות.

"המשקיעים עדיין שוריים אך מסוייגים. מי חשב כי שיא של כל הזמנים במחירי המניות בארה"ב יתרחש בעת ובעונה אחת עם רמות גבוהות של מזומנים", אמר מייקל הארטנט, אסטרטג ההשקעות הראשי של קבוצת המחקר הגלובלי בבנק אוף אמריקה מריל לינץ'.

"האמון באירופה עדיין נמוך. יותר ויותר מנהלי תיקים צופים גידול ברווח למנייה אבל מרביתם אינם מאמינים כי הגידול יהיה דו-סיפרתי", הוסיף ג'ון בילטון, אסטרטג ההשקעות אירופה.