רוכבים על הנגב: טיולי אופניים ייחודיים בנוף המדברי

האקלים היבש המצוין לרכיבה והשבילים המסודרים והמרחבים הפתוחים הופכים את האזור ליעד אידיאלי לרכיבה

פריחתו של ענף האופניים בארץ מביאה שגשוג גם לתיירות האופניים, במיוחד באזור הנגב והערבה, שהפכו בשנים האחרונות לפופולריים יותר ויותר ומשווקים כחוויה ייחודית גם לרוכבי אופניים מחו"ל. הצירוף של הנופים המרשימים, האקלים היבש המצוין לרכיבה, השבילים המסודרים והמרחבים הפתוחים הופך את האזור ליעד אידיאלי לרכיבה לאורך כמעט כל השנה.

לאחרונה נחנך בירוחם מרכז אופניים ראשון, שנושא את השם "שועלי המדבר - מרכז האופניים והאתגרים של ירוחם". המרכז הוקם בכניסה לפארק אגם ירוחם, מהווה נקודת עצירה והתרעננות עבור רוכבי האופניים, והוא אמור להשלים נקודה נוספת ברשת אסטרטגית, שמספקת מענה לרוכבים לכל אורך הנגב והערבה, לצד מרכזים דומים בקיבוץ בארי, בסמר, בשדה בוקר ובמצפה רמון.

אומרת נעמה דהן, מנכ"לית קרן מיראז': "רוכבי אופניים רבים מגלים את הנגב והערבה מדי שנה, ואחד מהצרכים שעלה מהם הוא להקים כמה שיותר נקודות אירוח ברחבי הדרום, שיספקו את התשתיות, את התמיכה ואת כוח האדם המקצועי הדרושים לרכיבה בשטח הפתוח. עיריית ירוחם הרימה יחד עם קרן מיראז' את הכפפה ועזרו לנו להקים את המרכז הראשון מסוגו באזור, שעתיד לשמש מבקרים מבחוץ ותושבים מקומיים כאחד". הפרויקט הוקם בעלות של כמיליון דולרים והוא פועל תחת מתנ"ס ירוחם, ובתמיכת המועצה המקומית ירוחם, קרן מיראז' לפיתוח הנגב וקק"ל.

המרכז יציע טיולי אופניים מודרכים לבודדים, לקבוצות ולמשפחות, חוגי רכיבה על אופניים לילדים, וכן השכרה של אופניים וציוד נלווה. בהיצע הטיולים המודרכים: טיולי ליל ירח מלא, טיולי בישול בשטח, טיולים עירוניים, טיולי שטח ועוד, במסלולים מגוונים וברמות קושי שונות.

כך לדוגמה מוצעים מסלול משפחות באגם ירוחם (שעה וחצי עד שעתיים רכיבה, ארבעה עד שישה קילומטרים), מסלול לרוכבים מקצועיים (שעה עד שעה וחצי רכיבה, חמישה עד שמונה קילומטרים, כולל עלייה לרכס מצפון לאגם ירוחם וירידה לסכר בסינגל טכני ומאתגר).

לרוכבים מיומנים עוד יותר מוצע מסלול סובב ירוחם, של כארבע שעות רכיבה ו-32 קילומטרים, הכולל בין היתר תצפית למכתש הגדול, מעבר ביישובי הפזורה הבדווית ועוד.

טל' 08-6586474, www.shualim.co.il