עובדי ml וג'אמפ: "אמרו לנו למכור במזומן, אז איפה הכסף?"

(עדכון) - 130 מתוך 320 העובדים פנו לביהמ"ש בבקשה שיורה למפרקים לשלם להם שכר ■ "יש כאן אימהות חד-הוריות ואנשים קשי-יום שאין להם פת לחם"

עובדי רשתות האופנה מתאים לי (ml) וג'אמפ מטיחים האשמות קשות בהנהלה ובאיש העסקים אבי מלכה.

בשיחה עם "גלובס" אומרים העובדים כי מאז שהוגשה לבית המשפט בקשת הפירוק נגד חברות האופנה, הם התבקשו לבצע מכירות במזומן ובצ'קים פתוחים, וכי הכספים שהעבירו להנהלה נעלמו.

לדברי מנהלת אחד הסניפים, "אמרו לנו להשתדל למכור במזומן, ושהכסף ישמש להתייעלות ולמשכורות. ביקשו צ'קים מזומנים בלי חותמת של מתאים לי. עשינו מאמץ, לא קיבלנו משכורות, ועוד אומרים לנו שאנחנו לא בסדר. איפה הכסף? לפחות הוא היה נותן לנו משהו בשבילנו. יש כאן אנשים שאין להם פת לחם. יש לי כאן עובדת שבוכה בכי תמרורים, ואין לי איך לעזור לה".

בעקבות הוראת בית המשפט להפעיל את הרשתות כ"עסק חי" למשך 72 שעות, פעלו היום (ד') חלק מהסניפים. 10 הסניפים שבקניוני עזריאלי נסגרו לפני יומיים בעקבות דרישת קבוצת עזריאלי.

העובדים מטיחים היום האשמות גם בקבוצת עזריאלי ובמפרקים הזמניים, עו"ד ישראל שפלר ורו"ח בועז גזית.

לדברי אחת העובדות, "העיפו את העובדות מתוך החנויות. את יודעת איזו השפלה זו? לעזריאלי אין אלוהים. לקחו את העובדים ואמרו להם 'צאו מהחנות'. יש חנויות שכבר הביאו שוכרים חדשים. אפילו המפרק לא אומר כלום. הוא צריך להיות אחראי לעובדים. למה הוא לא מתקשר לעובדות ואומר להן משהו? זה נראה לך הגיוני שסוגרים חנויות, ואף אחד לא אומר כלום לעובדים ומה יעלה בגורלם? שייתנו לנו לפחות מכתב סיום העסקה, אז נלך לביטוח לאומי ונכניס כמה גרושים הביתה. אנחנו במחול שדים. כולנו מתים להרים שלטים, אבל יש בנו אימה ופחד מכל מיני מנהלים שהיו ועדיין נמצאים, שמבטיחים הבטחות-שווא".

היום פנו 130 מתוך 320 עובדי הרשתות באמצעות עו"ד רמי קוגן לבית המשפט, בבקשה שיורה למפרקים הזמניים של הרשתות לשלם להם לאלתר את השכר לחודש אוקטובר 2013, שלא שולם עד מועד זה.

במקביל, המפרקים הזמניים פרסמו היום הזמנה להציע הצעות לרכישת פעילות הרשתות או מלאי הסחורה והמוניטין של החברות.

העובדים עצמם נואשים ומבינים שכפי הנראה שתי רשתות האופנה הגיעו לסוף דרכן. "חזרו לעובדים צ'קים והוראות קבע. יש אנשים קשי-יום שתקועים עם חובות בבנקים. יש אימהות חד-הוריות, אנשים שפשוט סמכו על המשכורת, ואין להם מאיפה להביא כספים. אין מי שיהיה מאחורינו".

אבי מלכה מסר בתגובה כי הוא העביר את הכספים למפרק הזמני, רו"ח בועז גזית. גזית סירב להגיב. מקבוצת עזריאלי נמסר כי "פעלנו מכוח ההסכם והחוק על-פי מה שנחתם עם אבי מלכה. החנויות נסגרו בהסכמה".