אביגיל זרביב: "התנכלו לי בגלל שהתרעתי על מינויים פסולים"

יועמ"ש רשות החברות הממשלתיות מערערת על הרשעתה המשמעתית וטוענת כי התובענה נגדה הוגשה משום שהתנגדה למינויים פסולים ברשות החברות

עו"ד אביגיל זרביב, היועצת המשפטית של רשות החברות הממשלתיות, הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על הרשעתה בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה ב"דיבור לא הולם" לשתי מזכירות, בניצול המזכירות ברשות החברות למטרות פרטיות של הקלדות, תשלום חשבונות ומשלוח פקסים, ובניצול מעמדה לקבלת אישור חניה בחניון הרובע היהודי בירושלים. זרביב מושעית מעבודתה מיום הגשת התובענה נגדה ביוני 2012.

באמצעות עורכי הדין אדם פיש ורחל בן-ארי טוענת זרביב כי בית הדין המשמעתי התעלם ממסכת ראיות המצביעה על כך שהתיק נגדה הוגש דווקא משום שפעלה כ"שומר סף", בכך שהתנגדה למינויים פסולים ברשות החברות.

בעיקר היא מזכירה את העובדה שהתריעה על ניגוד עניינים בכך שמנהל רשות החברות הקודם, דורון כהן, מונה במקביל גם למ"מ מנכ"ל משרד האוצר בתקופת כהונתו של יובל שטייניץ. זרביב התלוננה בעניין זה בפני המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט.

מינוי פעילי ליכוד

עוד טוענת זרביב כי התגלע עימות בינה לבין כהן על הוראה שלה להקפיא סבב מינויים של רואי חשבון בחברות הממשלתיות הגדולות, כדי לבצע בדיקה נאותה של ניגודי עניינים חריפים שהתגלו בחלק ממינויים אלה.

בנוסף טוענת זרביב כי פעלה לסיכול גל של מינויים בעייתיים ולא ראויים של דירקטורים בחברות הממשלתיות, חלקם מינויים פוליטיים של פעילי ליכוד, אותו הוביל אורי צורף עוזרו האישי של כהן.

אירועים אלה, לטענת זרביב, הובילו למכתבים אנונימיים נגדה, שנגעו לעניינים ישנים בני 10 שנים, ל"מסע השמצות ארסי נגדה בתקשורת", ובסופו של דבר להגשת התובענה המשמעתית נגדה.

זרביב טוענת כי בית הדין המשמעתי התעלם לחלוטין מהראיות שהציגה על המגמתיות בפתיחת ההליכים נגדה, ומהראיות המצביעות על פעולותיה לשמירת מינהל תקין ברשות החברות הממשלתיות - פעולות שלטענתה הובילו להתנגשויות עם כהן ועוזריו ולפתיחת ההליכים נגדה.

גזר הדין המשמעתי נגד זרביב כולל נזיפה חמורה, הורדה בדרגה, העברתה מתפקיד היועצת המשפטת של רשות החברות לתפקיד הולם אחר בשירות המדינה ופסילתה מתפקיד ניהולי לשנתיים.

המדינה מצידה ערערה גם היא על מה שהגדירה כקולת העונש, ודורשת להחמירו: פיטורי זרביב, פסילה לצמיתות מכל תפקיד במשרד האוצר, פסילה מכל תפקיד בשירות המדינה ל-5 שנים ופסילה ל-10 שנים מכל תפקיד ניהולי בשירות המדינה.