יילן: מסוכן להפסיק מוקדם מדי את התוכניות להקלה כמותית

יילן, שתיכנס לנעיליו של יו"ר הפד בן ברננקי בחודש ינואר 2014, אמרה במהלך שימוע שנערך לה בסנאט כי "התאוששות חזקה תאפשר לבסוף לפד להפחית את התמריצים המוניטרים"

ג'נט יילן, שתיכנס לנעליו של יו"ר הפד בן ברננקי בחודש ינואר 2014, אותתה היום (ה') שבכוונתה להמשיך במדיניות התמריצים אותה הוביל הפד בשנים האחרונות, עד אשר יחול ששיפור מהותי בכלכלה ובשוק העבודה. יילן אמרה את הדברים במסגרת שימוע שנערך לה בוועדת הבנקאות של הסנאט, במסגרת הליך מינויה לראשות הבנק המרכזי.

"רשמנו התקדמות טובה, אבל יש לנו עוד לאן להמשיך כדי לחזור למצב ששרר לפני המשבר והמיתון", אמרה יילן בדברי הפתיחה שלה, שפורסמו כבר אמש ב"וול סטריט ג'ורנל".

"התאוששות חזקה תאפשר לבסוף לפד להפחית את התמריצים המוניטרים ולהסתמך פחות על כלים לא קונבנציונאלים כגון רכישות נכסים", אמרה יילן והוסיפה כי תמיכה בהתאוששות הכלכלית, היא הדרך הטובה ביותר לחזור למדיניות מוניטרית נורמלית. מעבר לכך, יילן אמרה כי יהיה זה מסוכן להפסיק מוקדם מדי את התוכניות להקלה כמותית.

יילן, שמכהנת כיום כסגניתו של ברננקי, נחשבת לתומכת נלהבת במדיניות ההקלה הכמותית, במסגרתה רוכש הפד אג"ח ממשלתיות ומגובות משכנתאות בהיקף כולל של כ-85 מיליארד דולר מדי חודש.

בכירי הפד וביניהם ברננקי, הצהירו בכל הזדמנות שנסיגה מהתוכניות לקלה כמותית וצמצום רכישות האג"ח, יתרחש רק כאשר שיעור האבטלה יירד מתחת ל-6.5% ומצב הכלכלה ישתפר. עם זאת, לאור נתונים חיוביים שפורסמו בשבוע האחרון, רבים מעריכים כי הפד יחליט להקדים את צמצום רכישות האג"ח לדצמבר השנה.