השופט צבי סגל שקל לפרוש מהמרוץ לתפקיד פרקליט המדינה

זאת נוכח מה שנראה כהכרעה מוקדמת מצד ועדת האיתור להמליץ על עו"ד שי ניצן לתפקיד ■ עם זאת, עפ"י ההערכות סגל יופיע לראיונות שתקיים מחר ועדת האיתור

יממה לפני בחירתו של פרקליט מדינה חדש, שוקל אחד מארבעת המועמדים הסופיים לפרוש מהמרוץ, נוכח מה שנראה כהכרעה מוקדמת מצד ועדת האיתור להמליץ על מינויו של המשנה ליועמ"ש לתפקידים מיוחדים, עו"ד שי ניצן, לתפקיד פרקליט המדינה.

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, שוקל לסגת מהמועמדות שהציג, ואולם על-פי ההערכות הוא יופיע בסופו של דבר, יחד עם שלושת המועמדים האחרים, לראיונות שתקיים מחר (ב') ועדת האיתור, לפני שתקבל את החלטתה הסופית.

ישיבת ועדת האיתור תחל בשעות אחר-הצהריים, ועשויה להימשך עד שעות הערב המאוחרות. ארבעת המועמדים - ניצן; סגל; שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, אבי זמיר; והמשנה לשעבר לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, עו"ד שוקי למברגר - יופיעו בזה אחר זה בפני הוועדה, ולאחר מכן היא תחל בדיונים סופיים, במטרה לבחור בסופו של דבר מועמד אחד לתפקיד פרקליט המדינה ולהמליץ עליו בפני שרת המשפטים ציפי לבני.

כדי להמליץ על מועמד הוא צריך לזכות בתמיכתם של ארבעה מחמשת חברי ועדת האיתור. אם המועמד שיומלץ יהיה מקובל על לבני, ומסתמן שכך יהיה, היא תביא את המינוי לאישור הממשלה.

מקורות משפטיים בירושלים טענו היום (א') כי לשופט סגל פנו כמה מעמיתיו השופטים וייעצו לו להסיר את מועמדותו, נוכח מה שנראה כמשוא פנים מצד הוועדה, שדעתה כבר ננעלה לטובת ניצן.

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מיהר לפנות ליו"ר ועדת האיתור, היועמ"ש יהודה וינשטיין, וכן לשרת המשפטים ציפי לבני, בדרישה כי ועדת האיתור תמליץ על יותר ממועמד אחד, כדי למנוע לזות-שפתיים כדבריו.

"דומה כי המצב שנוצר אינו מוסיף יוקרה ואמון למשרד המשפטים ולוועדת האיתור, ויש למצוא דרך למנוע את לזות-השפתיים הזו", כתב הפורום לוינשטיין וללבניץ "אנו מציעים כי ועדת האיתור תמליץ על שני מועמדים ראויים למלא את משרת פרקליט המדינה ותעביר לממשלה את ההכרעה הסופית, מי מבין השניים ימונה לפרקליט המדינה".

מלבד וינשטיין, חברים בוועדת האיתור גם מנכ"ל משרד המשפטים, ד"ר גיא רוטקופף; נציב שירות המדינה, עו"ד משה דיין; נציג האוניברסיטאות, פרופ' אריאל בנדור; ונציגת הציבור, עו"ד רחל תורן.

הפורום המשפטי פנה לוינשטיין בדרישה שיימנע מעיסוק בעניינו של למברגר, המתמודד גם הוא על התפקיד, וזאת נוכח העובדה שבתפקידו כמשנה לפרקליט המדינה, טיפל למברגר בהחלטה שלא להעמיד לדין את וינשטיין עצמו בפרשת העסקת העובד הזר במשק-הבית של משפחת וינשטיין, דבר המציב את היועמ"ש בניגוד עניינים, לטענת הפורום.

ואולם לדברי עו"ד דני חורין, הממונה על אשכול טוהר המידות במחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים, "אין מניעה בהשתתפותו של היועמ"ש בוועדת האיתור, ובכלל זאת גם בחלקו של הדיון שיעסוק במועמדותו של למברגר לתפקיד. מעורבותו של למברגר התמצתה בפיקוח על תקינות ההליך שהתבצע ביחידת התביעות ברשות האוכלוסין, והוא לא התערב בהחלטות שהתקבלו על-ידי תובע רשות האוכלוסין. קיימת חשיבות יתרה לכך שהיועמ"ש, העומד בראש מערכת התביעה הכללית והנושא באחריות על לתפקודה, ישתתף בעבודת ועדת האיתור ויוביל אותה".