מכרז IDB: אלשטיין ובן-משה חברו יחד נגד גרנובסקי-דנקנר

יממה לפני תחילת ההצבעות המקדימות על הסדר החוב בחברה, קבוצת דולפין וקבוצת אקסטרה הולדינג חוברות יחד לחזית אחידה נגד הצעת ההשקעה של קבוצת גרנובסקי-דנקנר ■ המועמד המוביל שלהם ליו"ר - אהרון פוגל

דרמה במכרז לרכישת השליטה בקונצרן אי.די.בי: יממה לפני תחילת ההצבעות המקדימות על הסדר החוב בחברה, שני המתחרים, קבוצת דולפין בראשות אדוארדו אלשטיין וקבוצת אקסטרה הולדינג בראשות מוטי בן משה, חוברות יחד לחזית אחידה נגד הצעת ההשקעה של קבוצת גרנובסקי-דנקנר.

המשמעות של מהלך זה, הינה כי ייתכן ותהיה דחייה בהצבעות הנושים המקדימות אשר צפויות להיערך מחר אחרי הצהריים.

מהודעה לתקשורת שפירסמו אלשטיין ובן משה, עולה כי המגעים לחבירה בין הקבוצות החלו לאחר שבדיונים עם המחזיקים באגרות החוב והנושים, עלתה בקשה ברורה לראות כוח מאוחד שיביא סוף מוחלט למשבר ויציאה לדרך חדשה לקבוצת אי.די.בי.

"ההצעה של אלשטיין-בן-משה מאפשרת לנושים לקבל שווי כולל של 1.529 מיליארד שקל(במקרה שעסקת כלל מתרחשת) המשקף recovery של 71.1% ושווי כולל של 1.525 מיליארד שקל המשקף recovery של 70.9% במקרה שעסקת כלל לא מתרחשת", נמסר בהודעה.

במידה ועסקת כלל ביטוח לא תצא לפועל, יזרימו השניים יחד לאי.די.בי פתוח 650 מיליון שקל ואף הביעו התחייבות להזרמה של 400 מיליון שקל נוספים בהמשך.

"הנושים מצפים בראש ובראשונה להצעה המעניקה ערך כספי רב ככל האפשר. השילוב של הצעה כספית עדיפה, ברורה, ללא תחכומים, ללא התפתלויות, מגובה במלואה במזומן - מציבה פתרון עם יתרון מוחלט ועדיף בכל קריטריון על כל חלופה אחרת המוצעת לנושים".

עוד נמסר, כי לקבוצה למעלה מ-810 מיליון שקל המופקדים בנאמנות במדינת ישראל. "מזומן זה, בצירוף המחויבות להמשיך לתמוך באי.די.בי פתוח בהיקף של 400 מיליון שקל, מעניק לנושים ודאות מירבית ומיידית לתמיכה במתווה ההסדר ולשיקום הקבוצה בהקדם האפשרי".

"קבוצת אקסטרה אלשטיין מצפה לסלול לקונצרן דרך חדשה יחד עם כל בעלי העניין בקבוצה. הקבוצה המאוחדת מנהלת מגעים עם אהרון פוגל - כדי שישמש כיו"ר דירקטוריון הקבוצה. כזכור, גם נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות ביקשו מבית המשפט למנות את פוגל כיו"ר אי.די.בי פתוח.

מקבוצת גרנובסקי-דנקנר נמסר: "לאחר שהתברר לכל כי הצעת החברה וקבוצת המשקיעים בראשות גרנובסקי עדיפה בהרבה ועומדת לזכות ברוב מוחץ של קולות בעלי החוב, ולאחר שההצבעות כבר החלו, מנסים אלשטיין ובן משה לשנות בדיעבד את כללי המשחק שנקבעו על ידי בית המשפט. חבירה זו מעידה יותר מכל על כך שאין ואף פעם לא היה לאלשטיין ולבן משה מספיק כסף כדי לתמוך בהצעות שכל אחד מהם הגיש לבית המשפט. מדובר בניסיון לזנב בהצעת החברה -שהייתה ועודנה עדיפה. אחיזת עיניים זו לא תצלח".