המשטרה: "החקירה נגד עמנואל רוזן הייתה מקצועית"

בפרקליטות מתכוונים לסגור את התיק נגד עמנואל רוזן בניגוד להמלצת המשטרה ■ תא העיתונאיות שחשף את הפרשה: "על רבים מהמקרים חלה התיישנות אשר מקשה על החקירה; נמתין בסבלנות ובאחריות להחלטה הסופית"

ההחלטה המסתמנת של הפרקליטות לסגור את תיק החקירה נגד עמנואל רוזן, כחודש וחצי בלבד אחרי שהמשטרה המליצה על העמדתו לדין בגין 3 מקרים של הטרדה מינית, גרמה היום (ב') למשטרה להוציא הודעה חריגה בדבר החקירה.

לדברי המשטרה בהודעתה, "חוקרי המשטרה שחקרו את רוזן התמקדו בחקר האמת והעבירו את התשתית הראייתית שעלתה מן התיק לעיון הפרקליטות, שהייתה שותפה למהלך לאורך כל הדרך", מסרה המשטרה.

לדבריה, "מהלכי הדוברות הרשמיים של משטרת ישראל בתיק התנהלו באופן מדוד וסדור, בכפוף לחוק ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה, תוך הקפדה יתרה על זכויות נחקרים, עדים ועדות, ותוך העמדת טובת החקירה מעל הכול. למותר לציין כי מטרת כל חקירה היא הגעה לחקר האמת ולא הגשת כתבי אישום, וראוי הדבר שכלל הגורמים במערכת החוק פועלים בעצמאות ומכריעים בהתאם לשיקול-דעתם המקצועית בלבד".

עוד כתבה המשטרה בהודעתה כי "חקירתו של עמנואל רוזן התנהלה באופן מקצועי וראוי, הרחק מאור הזרקורים, תוך הקפדה על זכויות החשוד לאורך כל הדרך, כל זאת תחת היצף של פרסומים, שמועות והערכות של מומחים מטעם עצמם".

גם תא העיתונאיות, שעם מנהיגותיו נמנות טל שניידר והדס שטייף, ואשר חשף בציבור את החשד להטרדות מיניות שביצע רוזן, פרסם הבוקר הודעת תגובה לפרסומים בדבר החלטת הפרקליטות לסגור את התיק נגדו.

תא העיתונאיות: ההתיישנות מקשה

בתגובה שהתפרסמה בדף הפייסבוק של שניידר נכתב, בין היתר, כי "בשעות האחרונות נפוצה ופורסמה שמועה כי הפרקליטות נוטה לסגור את התיק כנגד העיתונאי עמנואל רוזן, וזאת בניגוד להמלצת המשטרה להגיש נגדו כתב אישום. היות וההחלטה איננה סופית, אנו בוחרות להמתין בסבלנות ובאחריות להחלטה הסופית, אשר אמורה להינתן עד סוף החודש, ואז נאמר את דברינו בהתאם", נמסר מתא העיתונאיות. "יוזכר כי על רבים מהמקרים חלה התיישנות, אשר מקשה מאוד על חקירת הפרשה", נמסר.

נזכיר כי ב-6 באוקטובר הודיעה היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 כי בתום חקירת החשדות נגד רוזן, היא הגיעה למסקנה כי נמצאה תשתית ראייתית לעבירות הטרדה מינית שביצע לכאורה רוזן. החומר הועבר לפרקליטות שנוטה, כאמור, שלא לקבל את המלצת המשטרה ולסגור את התיק.