המשטרה: להעמיד לדין את עמנואל רוזן על הטרדה מינית

המשטרה הודיעה רשמית כי נמצאה תשתית ראייתית לעבירות הטרדה מינית שביצע לכאורה העיתונאי עמנואל רוזן ■ התיק הועבר לפרקליטות ■ עורכי דינו של רוזן: "יוכח כי טענת ההגנה מהיום הראשון היא הנכונה: חיזור - כן, עבירות מין - לא"

המשטרה הוציאה היום (א') הודעה רשמית, לפיה נמצאה תשתית ראייתית לעבירות הטרדה מינית שביצע לכאורה העיתונאי ואיש התקשורת עמנואל רוזן.

היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 סיימה לאחרונה חקירה שעניינה חשדות לביצוע עבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה על-ידי העיתונאי עמנואל רוזן. החקירה החלה בחודש אפריל השנה, ובמהלכה נגבו עדויות רבות, בוצעו מגוון פעולות חקירה, וכן נחקר החשוד באזהרה בגין העבירות המיוחסות לו.

תיק החקירה הועבר לפרקליטות מחוז מרכז, להמשך טיפול.

הפרשה התפוצצה לפני מספר חודשים בעקבות תלונות על הטרדות מיניות לכאורה של רוזן שהגיעו ל"תא העיתונאיות". לפי התלונות, שחלקן נחשפו בתקשורת, במקרים רבים לאורך השנים חיזר רוזן באובססיביות אחרי נשים שעבדו עמו או לצדו. לפי החשד, ההתנהגות של רוזן מהווה בחלק מהמקרים הטרדה מינית כהגדרתה בחוק.

כמה מהעדויות היו אף חמורות לכאורה יותר. כך, באחד המקרים תיארה אישה מקרה שבו רוזן קיים עמה יחסי מין גם לאחר שהביעה התנגדות לכך.

בשבועות האחרונים נפגשו חוקרי המשטרה עם כמה מתלוננות וניהלו עמן שיחות, בניסיון לבדוק האם ברצונן להתלונן ולהעיד נגד רוזן.

במהלך חודש יולי נחקר עמנואל רוזן במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלוד והכחיש את המיוחס לו.

עורכי הדין של רוזן, ירון לונדון וליאור אפשטיין, מסרו בתגובה כי "השאלה העומדת לדיון היא אם ועד כמה קיימת תשתית בעבירת הטרדה מינית, אשר מבוססת על השאלה המשפטית - האם היו או לא היו יחסי מרות. עלינו לזכור איפה אנו נמצאים - מההאשמות הראשונות והחמורות שהועלו באמצעי התקשורת השונים והתבדו עם הזמן, וגם כעת בתיק אין שום תלונה. בתום המהומה בתיק זה ובטרם החלטת הפרקליטות, יוכח כי טענת ההגנה מהיום הראשון היא הנכונה: חיזור - כן, עבירות מין - לא היה ולא נברא. מדובר בעולמות של חיזור, וזה לא עניינה של המשטרה או התקשורת".