הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד עמנואל רוזן

בניגוד להמלצת המשטרה להעמיד לדין את רוזן בגין הטרדה מינית, החליטה הפרקליטות כי אין מקום להגיש נגדו כתב אישום ■ פרקליט המדינה לדור יכריע

פרקליטות המדינה תסגור את תיק החקירה נגד העיתונאי עמנואל רוזן. זאת, אף שהמשטרה מצאה תשתית ראייתית להעמדתו לדין בעבירות של הטרדה מינית.

המשטרה לא מצאה ראיות לעבירות של מעשים מגונים, שגם בהם נחשד רוזן - כך התברר לאחר שתיק החקירה נבדק על-ידי פרקליטת מחוז המרכז, עו"ד רונית עמיאל. ההחלטה הסופית בדבר סגירת התיק עתידה להתקבל בשבועות הקרובים על-ידי פרקליט המדינה, משה לדור.

פרשת החשדות נגד רוזן התפוצצה בחודש אפריל השנה, תחילה בשמועות ולאחר מכן בתחקיר מקיף שפורסם בעיתונות, ובו רואיינו תחקירניות ועיתונאיות שעבדו עם רוזן בכלי תקשורת רבים לאורך השנים, וסיפרו על פניות, הטרדות, הצעות מיניות והפעלת לחצים מצדו שיקיימו עמו קשר מיני. חלק מהדיווחים כללו האשמות בעבירות מין חמורות, על גבול אונס, אך לאלה לא נמצא כל ביסוס.

לפני כחודש וחצי סיימה המשטרה את חקירתה בפרשת עמנואל רוזן, לאחר כחצי שנה, והעבירה את התיק לפרקליטות. החקירה, שהתבצעה ביאח"ה בלהב 433, התמקדה בחשדות לביצוע עבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה. במהלך החקירה נגבו עדויות רבות, בוצעו פעולות חקירה, וגם רוזן עצמו נחקר כמובן באזהרה.

ראש אח"מ, ניצב מני יצחקי, קיבל את המלצת צוות החקירה וראש להב כי נמצאה תשתית ראייתית לעבירות של הטרדה מינית.

ואולם, בחינת התיק בפרקליטות מחוז מרכז העלתה כי אין בתיק ראיות המספיקות להגשת כתב אישום בפרשה, גם לא בעבירות המתונות יחסית של הטרדה מינית.

ממשרד המשפטים נמסר כי טרם התקבלו החלטות סופיות, והעניין עדיין בטיפול. כשתתקבל החלטה, תתפרסם הודעה מסודרת.

סנגוריו של רוזן מסרו כי "ניתוח הראיות ופרשנותם המשפטית נמצאים בתחומם הבלעדי של הפרקליטים, שמיומנותם כמשפטנים מובהקים והיותם נפרדים מהמשטרה מהווים קו הגנה ראשון לחירותו של האדם".

מטעם הגוף המתקרא "תא העיתונאיות", שעמד מאחורי התחקיר הראשוני נגד רוזן והתלונות שהוגשו נגדו למשטרה, נמסר כי "היות וההחלטה איננה סופית, אנו בוחרות להמתין בסבלנות ובאחריות להחלטה הסופית, ואז נאמר את דברינו בהתאם. יוזכר כי על רבים מהמקרים חלה התיישנות, המקשה מאוד על חקירת הפרשה ועל החתירה לחקר האמת. נושא זה מפליג הרחק מעבר לגלי המשטרה והפרקליטות.

"הצפת הפרשה חוללה שינוי מהותי בעולם התקשורת הישראלי ובמקומות העבודה בכלל. מעבר להיבט הטכני, הפלילי והמשפטי, מדובר בנושא ערכי ומהותי שהביא לשינוי מעמיק של נורמות התנהגות והתנהלות בעולם התקשורת ומחוצה לה. מה שהיה, לא ישוב להיות".

נזכיר כי רק לאחרונה החליטה המשטרה לסגור את התיק נגד מנחה "לילה כלכלי" לשעבר, העיתונאי שרון גל, שנחשד בהטרדה מינית.