גרוניס שהה בחופשה ארוכה - למרות עומס העבודה

ל"גלובס" נודע כי זמן קצר לאחר שהסתיימה פגרת הקיץ של בתי המשפט ולאחר תקופת החגים, נסע נשיא העליון לחו"ל לתקופה של 3 שבועות, חלקה לצורך חופשה פרטית, זאת למרות שעל שולחנו ממתינים פסקי דין דרמטיים

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס שהה בחופשה במשך 3 שבועות - בעיצומה של שנת העבודה. ל"גלובס" נודע כי זמן קצר לאחר שהסתיימה פגרת הקיץ של בתי המשפט, ולאחר תקופת החגים שגם בה שבתו בתי המשפט מפעילות פרקי זמן ארוכים, ולאחר שבית המשפט העליון שב לפעילות מלאה - נסע גרוניס לחו"ל לתקופה של 3 שבועות, חלקה לצורך חופשה פרטית. זאת, אף שעל שולחנו של גרוניס ממתינים לכתיבה כמה פסקי דין דרמטיים, ובהם פסק הדין בערעור הפרקליטות בעניין אהוד אולמרט בפרשות ראשונטורס וטלנסקי, ופסק הדין בדיון הנוסף בתביעת לשון הרע של סרן ר' נגד העיתונאית אילנה דיין.

מחר אמור לשוב גרוניס לפעילות מלאה, כשיישב בראש הרכב שידון בשורת תיקים שנקבעו לו מראש. ואולם בשבועות האחרונים שהה גרוניס בחו"ל בוושינגטון, ולאחר מכן צירף לנסיעה זו חופשה פרטית. "גלובס" ביקש לברר בלשכתו של נשיא העליון, האם פסקי הדין והמטלות המינהליות הרבות המוטלות על כתפיו של נשיא בית המשפט העליון, לא התעכבו נוכח העיתוי שבחר לנסיעתו ולחופשתו. מתברר שבחלק מזמן הנסיעה השתתף גרוניס בכנס בינלאומי של מכונים להכשרת שופטים מרחבי העולם. חלק אחר הוגדר כחופשה פרטית.

דוברת בתי המשפט מסרה בתגובה לפניית "גלובס" כי "הנשיא גרוניס שהה בחו"ל בנסיעה המשלבת השתתפות בכינוס הדו-שנתי של ארגון ה- IOJT (International Organization of Judicial Training) עם חופשה פרטית. תפקידו של ה- IOJT לאגד בין מכונים שונים מרחבי העולם העוסקים בהכשרת שופטים.

אחת לשנתיים אחד המכונים החברים בארגון מארח כנס בינלאומי שאורך מספר ימים, ובו דנים על סוגיות שונות בתחום הכשרת שופטים. השנה אירח את הכנס ה-NCSC (National Center of State Courts) בוושינגטון, ואליו הגיעו 250 משתתפים מרחבי העולם".

עוד מסרה דוברת בתי המשפט כי "לצד ההשתתפות בכינוס שילב הנשיא את החופשה השנתית שלו. יש לציין כי לרשות הנשיא גרוניס נותרו 368 ימי חופשה לא מנוצלים שנצברו במהלך 25 שנות שירותו ברשות השופטת. הנשיא גרוניס מוסיף כמובן להיות מעורב בעבודת בית המשפט, ונסיעתו אינה גורמת לעיכוב בטיפול בתיקים בלשכתו או בעבודה האינטנסיבית של בית המשפט העליון".