הממשלה אישרה את מינויו של עו"ד שי ניצן לפרקליט המדינה

(עדכון) - נתניהו: "שי ניצן הוא המועמד הראוי ביותר, חכם, ישר, מאוזן, משכיל בתחומו ומשכיל בכלל" ■ לבני: "המינוי יותר ממקובל עליי"

פרקליט המדינה החדש הוא עו"ד שי ניצן, והוא ייכנס לתפקידו בעוד כ-3 שבועות - כך אישרה היום (א') הממשלה, בתום הצבעה שבה אושר מינויו של ניצן ברוב גדול. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "שי ניצן הוא המועמד הראוי ביותר, חכם, ישר, משכיל בתחומו ומשכיל בכלל, ומאוזן".

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה בדיון בממשלה בתגובה לטענות של השר נפתלי בנט על כך שהיא לא ריאיינה יותר ממועמד אחד: "מדהים אותי ששר הכלכלה אומר שהייתי צריכה לראיין יותר ממועמד אחד, כי גם אם הייתי מראיינת 5 ובסוף מביאה לממשלה את שי ניצן, הוא היה מצביע נגד. ההתנגדות של בנט נובעת מאותם טעמים שהשר אורי אריאל מתנגד למינוי - התנגדות פוליטית למינוי ולא פרוצדורלית, רק שאורי אריאל אומר את זה, ובנט בוחר להסתתר מאוחרי טענות פרוצדורליות".

לדברי לבני, "המינוי יותר ממקובל עליי. ניצן הוא האיש הראוי ביותר, גם בעיניי, להיות פרקליט המדינה. הוא חריף מאוד, ישר, ואמיץ - במובן שיקבל החלטות ללא מורא הפוליטיקאים. הוא מגן על שלטון החוק וגם על הביטחון, כפי שהוכיח במקום בו היה צריך להגן על החלטות ביטחוניות".