לילה בלי כוכב

פרשת אייל גולן סייעה לרייטינג של "הכוכב הבא". מה יקרה עכשיו?

"הכוכב הבא", יום א' 21:00, ערוץ 2 קשת

אני בטוח שאחרי החשיפה לתקשורת של השבוע שעבר, אין דבר שאתם רוצים יותר מאשר לשמוע עוד על פרשת הזמר המפורסם שהפכה לפרשת אייל גולן שהפכה לפרשת "משחקי חברה", שם שכל ילד בבית-הספר היסודי מגלגל על הלשון, ואולי יקבל רעיון ל"ערב כיתה". אז הנה לכם עוד מעט מפרשיית הזוטא שבשולי הפרשה ההיא.

העונה החדשה של "הכוכב הבא" (שהיא בעצם העונה ה 11 של "כוכב נולד"), הולכת קשה. בהתחלה זו הייתה הגיבנת של "עונת העשור" שלא ממש התרוממה, אחר-כך הפורמט החדש שבתחילה קצת בלבל את הצופים, בהמשך הצטרפה "אקס פקטור" - שחייבים להודות שהיא פשוט טובה הרבה יותר - למשחק והבהירה כי 30 ומשהו אחוזי הרייטינג של "הכוכב הבא" הם אולי טובים, אבל לא מצוינים (איך היה אומר צדי צרפתי? זה "ליד". אח, הנוסטלגיה).

היו גם כמה הצלחות שחייבים למנות: ראשית, העובדה שמדובר בפורמט חדש, אם תרצו - פורץ דרך, שברור שהוא סנונית ראשונה מטלוויזיה אינטראקטיבית עתידנית. שנית, ובעצם מדובר בפועל יוצא של הסעיף הראשון: ההצלחה במכירת הפורמט לחו"ל שהצטרפה למסה שמגדירה את ישראל כיזמית מפתיעה בשוק הטלוויזיה.

מהרגע הראשון הצליחה "הכוכב הבא" לייצר בעיקר עניין שלא קשור למוזיקה: הדעתנות של רני רהב שמיקדה את תשומת-הלב בדיוני השופטים במקום בביצועי הזמרים, גימיקים כמו האחים הברסלבים המזמרים (שרים נחמד, אבל עדיין גימיק), או המערכות שניהל רני רהב (הראשונה והמוצלחת - נגד המשתמטים משירות צבאי, השנייה והטרחנית - נגד שירים באנגלית, מעט מוזר עבור מי שהלוגו של משרדו מורכב משילוב של האותיות R ו-r, על גבי נייר הפירמה שלו).

במילים אחרות: כמעט הכול חוץ ממוזיקה נטו, והשיא, בדיוק כשמתברר שהרייטינג נעצר כמה אחוזים לפני "אקס פקטור", גם אחרי דעיכת העניין הציבורי בטבילת האש של בר רפאלי כמנחה - פרשיית אייל גולן, שגררה בתחילה את "ההבהרה" שהקדימה את התוכנית ביום ראשון שעבר, עם נוסח שנראה יותר כמו "כן, לא, שחור, לבן" - ובהמשך עם ההודעה על עזיבתו את התוכנית. מטעמו? מטעם ההפקה? האם זה משנה בכלל?

באופן ביזארי אך צפוי, גרמה דווקא הפרשייה לקפיצה ברייטינג של התוכנית בשבוע שעבר, ואולי תסייע לה גם הערב כשהצופים יבקשו לראות איך עובד פאנל השופטים ללא האיש שהתברר שלפרוסת השוקולד התורנית שלו, לכאורה, לא מלאו אפילו 16.