האם שוקי המניות ימשיכו בהתקדמות גם בחודש דצמבר?

הראל פיננסים: ממשיכים להמליץ על המשך חשיפה מקסימלית למניות ■ באופן היסטורי, דצמבר הוא החודש החזק ביותר בשנה בשוקי המניות

באופן היסטורי, דצמבר הוא החודש החזק ביותר בשנה בשוקי המניות. מאז 1929 התשואה הממוצעת של מדד S&P 500 בדצמבר היא 1.5% ושל הדאו ג'ונס היא כ-1.3% בין 1910 ל-2010.

בהראל פיננסים מציינים כי השנה, אחרי עלייה של כ-30% ב-S&P וכמעט 25% בדאו ג'ונס סביר שבחמשת ימי המסחר האחרונים של חודש נובמבר נשמע שוב ושוב את הטיעונים כי השוק כבר עלה מהר מדי השנה והמימוש קרוב. גם אם כן, "לאור סביבת הריביות הנמוכה ולאור העובדה שהדיונים בפד מתרכזים כרגע בדרך הטובה ביותר לסגת ממדיניות הרכישות תוך הבטחה על שמירת ריבית נמוכה, נראה כי שוקי המניות ימשיכו להיות המקום שימשיך למשוך משקיעים המבקשים להגדיל סיכון - ותשואה".

בהסתכלות שנה קדימה, בהראל פיננסים ממשיכים להמליץ על המשך חשיפה מקסימלית למניות. מניתוח סקטוריאלי בארה"ב, מדד הבנקים רשם בימים האחרונים שיא חדש כשהעפיל לרמה הגבוהה ביותר מזה 6 שנים. עם זאת, עדיין מדובר ברמה הנמוכה ב-50% מהשיא שרשם המדד לפני משבר הסאב-פריים ב-2007.

אם בעבר מי שרצה לנסות ולהיערך למימוש יכול היה להתרחק ממגזרים עם בטא גבוהה במיוחד, הפעם נראה כי לאף מגזר אין כזו (לרוב היו אלה הטכנולוגיה והבנקים, אך הבטא שלהם אינה גבוהה במיוחד הפעם).

בשוק המקומי אנו בעיצומה של עונת הדו"חות כאשר בינתיים אלה שכבר פורסמו הם בהתאם לצפי. בימים רביעי-חמישי השבוע צפויים דו"חות הבנקים, למעט מזרחי שכבר פורסם ושמננו ניתן להסיק כי לאור סיבות טכניות הקשורות בענייני אינפלציה, מיסוי וירידת מרווחי המימון, ניתן לצפות לדו"חות טובים.

"כל עוד המגמה בשוקי המניות בעולם תהיה חיובית, היא תשפיע גם על השוק המקומי לאור חזרתם של המשקיעים הזרים שהרימו את השוק בתקופה האחרונה. אנו ממשיכים להמליץ לשמור על חלוקה של 50%-60% לשוק המקומי והשאר לארה"ב ואירופה בעיקר ולשווקים מתעוררים באופן נקודתי", אומרים בהראל פיננסים.