ירושלים של תרבות: סופ"ש ארוך של אירועי "חמשושלים" ייפתח בבירה

תחת מטריית "חמשושלים", מתכנסים מאות אירועי תרבות בארבעה סופי שבוע, בהשקעה של כ-2 מיליון שקל

מאות מופעים, הפקות, קונצרטים, תערוכות וסיורים, פעילויות לילדים ולמבוגרים, יתקיימו בירושלים תחת המטרייה השיווקית של "חמשושלים" - המזמינה תיירים בעיקר מרחבי הארץ, לבלות בעיר סוף שבוע ארוך ורווי פעילויות, החל מסוף השבוע הקרוב. ירושלים, העיר הכמעט יחידה שבה אפשר כבר להרגיש את החורף, נערכת לתקופה הקרה עם אירועים מגוונים ומאורגנים, במטרה לתמוך בתנועת המבקרים בעיר ולשמור על האטרקטיביות שלה. זוהי השנה התשיעית שבה מתקיים פסטיבל חמשושלים לאורך ארבעה סופי שבוע.

אילנית מלכיאור הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים: "בשנים האחרונות אנחנו עושים מהלך שמחבר בעקביות בין התוכן התיירותי והתוכן התרבותי בעיר. כאשר אדם בא לבחור לעצמו חופשה ובית מלון הוא בוחן לא רק את החדר המפנק והמלון היוקרתי, אלא גם את ההיצע של מה יש לעשות מסביב. בניסיון המצטבר אנחנו רואים שיש קהל ויש דרישה ליעד תיירותי שנותן חוויה תרבותית כוללת, כחלק מהחופשה".

- מה עלות ההשקעה של הגופים השותפים בפרויקט (העירייה, משרד התיירות ועוד)?

"כשני מיליון שקל, "ניתן לדבר על תפוקות של יותר ממאה אלף מבקרים, 2,000-3,000 לינות".

- ירושלים סבלה מפגיעה קשה בתיירות בעקבות האינתיפאדה, האירועים הללו לאורך השנים מצליחים להדביק את הפער?

"בשלוש השנים האחרונות, אנחנו רואים עלייה של 20%-24% בלינות של ישראלים בעיר, שבעבר לא הייתה כלל במפת התיירות הפנימית. בשנת 2000, הייתה התרסקות בתיירות הנכנסת בישראל וירדנו לכ-2 מיליון מבקרים מחו"ל, את השנה נסיים עם כ-3.4 מיליון וכ-85% מתוכם מבקרים בירושלים. אנחנו רואים שינוי תודעתי ברמה המקומית והבינלאומי, אנחנו משווקים את ירושלים לא רק במניע ההיסטורי והדתי, המקובל אלא גם לקהלים מפולחים המתעניינים בתחומי תרבות ספציפיים, כמו אדריכלות, ספורט, אמנות ומוזיאונים, עיצוב ועוד".

במתחם התחנה הראשונה לאורך חופשת חנוכה ובסופי השבוע הבאים שלל הצגות לילדים ולמבוגרים, מיצגים ותערוכות. מופעי האור והמוזיקה בגן הבוטני מתחברים הן לחנוכה והן למסורת חג המולד בגנים בוטניים בעולם. שבוע המחול הבינלאומי של ירושלים ייפתח ב-28 בנובמבר ב"מרכז מחול שלם", ולראשונה יתארחו בו עשרות מנהלי פסטיבלים בעולם, כחלק מאירועי חשיפה בינלאומית במחול.

החמשוש השני, 5-7 בדצמבר, יעמוד בסימן "עיר נמל על שפת הנצח" ובמרכזו מחווה למשורר יהודה עמיחי ויצירתו, בניצוחו של המוזיקאי ניב קאופמן המארח שלל אמנים ל"היכרות מחודשת" עם יצירתו של המשורר שהביא לשינוי מהפכני בשפת השירה ושילב בין קודש לחול.

במוקד החמשוש השלישי ב-12-14 יעמוד שבוע העיצוב, שחוזר השנה למתחם הנסן. זהו שבוע העיצוב הרביעי של המרכז לעיצוב בירושלים, והוא מציע הזדמנות להציץ אל מאחורי הקלעים של עולם העיצוב ולראות את מיטב היצירה וחלק מתהליך עבודתם של מעצבים ואמנים מתחומים שונים.

פסטיבל היין יתפוס את הבמה בחמשוש הרביעי, ב-19-21 בדצמבר, והוא יתקיים במתחם התחנה הראשונה. מטרת מארגני הפסטיבל "לחשוף בפני הקהל את מגוון היינות, הבירות והכהלים הזוכים במדליות זהב של התחרות הבינלאומית Terravino".

מחצית מהאירועים בארבעת סופי השבוע של חמשושלים הם בחינם, או בתשלום סמלי של 5-10 שקלים.

אתר: itraveljerusalem.com