התחדשו המגעים למכירת גיוון לפי 800 מיליון דולר

שנה לאחר שהופסקו, המגעים למכירת השליטה בחברה מתנהלים שוב לפי שווי הגבוה בכ-20% ממחיר השוק ■ עפ"י הערכות, הצדדים ינסו לסגור עסקה עד סוף השנה

כמעט שנה אחרי שחברת גיוון אימג'ינג הפסיקה את המגעים למכירתה, בימים אלו חודשו המגעים שעשויים להוביל למכירתה. כך נודע ל"גלובס".

גיוון , שפיתחה ומשווקת גלולת מצלמה לאבחון מערכת העיכול, נסחרת בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 675 מיליון דולר, לאחר עלייה של 21% במחיר המניה מתחילת השנה. ככל הידוע המחיר הנדרש עומד על 750-800 מיליון דולר, פרמיה של 20% על מחר השוק, והכוונה היא לסגור עסקה עד סוף השנה. ל"גלובס" נודע כי שלושה גופים מביעים עניין בחברה, שניים מהם רוכשים פוטנציאליים אסטרטגיים ואחד פיננסי.

בגיוון סירבו להגיב לידיעה.

לפני למעלה משנה אישרה גיוון שבכוונתה לבחון "אפשרויות אסטרטגיות" להצפת ערך לבעלי המניות שלה, והחלה בניהול מגעים עם כמה גופים שהתעניינו ברכישתה. בין הרוכשות הפוטנציאליות הוזכרו אז Fujifilm, ג'ונסון אנד ג'ונסון וסמסונג אלקטרוניקס. אולם, לאחר שלא הושג השווי המבוקש, דירקטוריון החברה החליט להפסיק את המגעים. לפי הערכות, נבחנו הצעות בהיקף 700-750 מיליון דולר. אלא שהמוכרת - בעלת השליטה בגיוון, קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר - קיוותה ככל הנראה להשיג מחיר גבוה יותר, אולי אפילו מיליארד דולר.

שוק חדש של מאות מיליוני דולרים

עם זאת, לאחר שהופסקו המגעים, בעלת השליטה דסק"ש מקבוצת אי.די.בי, הודיעה כי בכוונתה לפעול למכירת השליטה בחברה (חבילת שליטה של כ-46% מהון המניות, שמוחזקות בידי דסק"ש, אלרון ו-RDC-רפאל). ברקע להחלטה - המשבר שאליו נקלעה אי.די.בי.

גיוון של היום נמצאת במצב שונה מזה שהייתה בו לפני שנה. מאז הופסקו המגעים למכירת השליטה, קיבלה החברה אישור לשיווק ביפן של הגלולה Pillcam Colon לאבחון המעי הגס ושיפוי ביטוחי לגלולה. אלה יאפשרו לה להתחיל לשווק אותה כבר בתחילת 2014, ופותחת בפני החברה שוק של מאות מיליוני דולרים. גיוון מצפה לקבל אישור דומה בארה"ב עוד במהלך שנת 2013. אישור שיווק בארה"ב וקבלת שיפוי ביטוחי שם, יגדילו את השוק שאליו פונה גיוון בעוד כ-1.7 מיליארד דולר.

גיוון מנוהלת על ידי חומי שמיר. בעבר דובר על כך שדנקנר רואה בגיוון חברה שעשויה להגיע למכירות של מיליארד דולר. בינתיים, בשנת 2013, גיוון צפויה לרשום הכנסות של 195-205 מיליון דולר, ורווח נקי של 80-88 סנט למניה, כשבאחרונה הודיעה החברה שתהיה קרובה יותר לרף התחתון של התחזיות. בקופתה של גיוון היו בסוף הרבעון השלישי 142 מיליון דולר.