הנסיקה במניית קמטק: ספקולציות כי המניה תזנק עוד 770%

בטור שפורסם היום באתר Seeking Alpha נכתב כי השקת מדפסת התלת-ממד של קמטק תעניק לה שווי שוק של 700 מיליון דולר - היום עומד שווי השוק שלה על כ-80 מיליון דולר בלבד

מניית קמטק טסה היום (ב') במהלך המסחר בבורסה באחד העם ובוול סטריט בעשרות אחוזים, והספקולציות בשוק היו כי מדובר בהתרחשויות בחברה הקשורות לרכישה - לאחר שאתמול החברה הכחישה דיווחים שפורסמו בסוף השבוע בארה"ב הנוגעים לאפשרות של הצעת רכש לחברה. "החברה מבקשת להבהיר כי אין כל בסיס לשמועות בדבר הצעת הרכש כלשהי מטעם החברה לרכישת מניות החברה-הבת", נמסר.

אולם, הסיבה לזינוק היום במחיר קמטק קשורה ככל הנראה להערכות כי מחיר המניה יזנק בצורה מטאורית על רקע כניסתה של החברה לשוק מדפסות התלת-ממד ל-PCB, כלומר מדפסת תלת-ממד מעגלים מאלקטרוניים מודפסים לשוק המסחרי.

בטור שפורסם היום באתר Seeking Alpha מוערך כי הדבר יזניק את מחיר המניה ל-23 דולר (2.65 דולר בנעילה האחרונה בוול סטריט). כיום נעות ההערכות בנוגע לרווח הנקי ב-2014 סביב 0.25 דולר למניה, אך קמטק עדיין לא נתנה תחזיות בנוגע לרווח שהמדפסת החדשה תעניק.

ב-Seeking Alpha נכתב כי יש להשוות את המניה למניות של יצרניות מדפסות תלת-ממד אחרות בעת כניסתן לתחום - ל-Organovo Holdings (סימול: ONVO), למשל, יש שווי שוק של 700 מיליון דולר, ושווי שוק כזה לקמטק יעניק לה מחיר של 23 דולר למניה. היום עומד שווי השוק שלה על כ-80 מיליון דולר.

לאחר פרסום דוחות החברה לרבעון השלישי, אמר המנכ"ל רועי פורת כי הצמיחה של קמטק תגדל עם השקת המדפסת ב-2014, וכי הדבר ירחיב את השוק הנגיש לחברה בכ-600-700 מיליון דולר.

קמטק, שזכתה במהלך השנים לכינוי "אורבוטק הקטנה", מפתחת מערכות אוטומטיות לבדיקה אופטית ממוחשבת (AOI - Automated Optical Inspection) של מעגלים משולבים על גבי פרוסות סיליקון של מוליכים למחצה (Semiconductor Wafers) ושל מעגלים מודפסים (PCB - Printed Circuit Boards). מערכות אלו מזהות פגמים בשלבים השונים של תהליכי הייצור בתעשיית האלקטרוניקה וכך משפרות את תפוקת הייצור.