זכויות השידור של ליגת העל לשנים 2016-2019 בדרך לצ'רלטון

זאת לאחר שהיה הגוף היחיד שהגיש הצעה העומדת בתנאי הסף שדרשה ההתאחדות, ובכלל זה תשלום מיידי של 35 מיליון שקל

ההתאחדות לכדורגל עברה לשלב האחרון בהליך המכרז למכירת זכויות השידור של ליגת העל, לעונות המשחקים 2016/17-2018/19. ל"גלובס" נודע כי שני גופי שידור, צ'רלטון ו-‏ONE‏, הגישו בסוף השבוע את המעטפות ובהן הצעות לרכישת הזכויות של "המשחקים המשניים" (משחקים 2-7).

עם זאת, רק ההצעה של צ'רלטון עומדת בתנאי הסף של המכרז על-פי המתווה שפרסמה ההתאחדות לכדורגל ב-13 באוגוסט ופורסם ב"גלובס" - מחיר סף של 17 מיליון שקל לכל עונת משחקים, ובנוסף התחייבות של הגוף הרוכש להעביר 35 מיליון שקל כבר עכשיו.

המעטפה עם ההצעה של ‏ONE‏ לא כללה עמדה בתנאי הסף של המכרז, אך עם זאת היא פירטה בפני ההתאחדות לכדורגל תוכנית חלופית, במסגרתה מציעים ב-‏ONE‏ להתאחדות לכדורגל ללכת על מודל שונה, לפיו יקימו ‏ONE‏ וההתאחדות לכדורגל ערוץ טלוויזיה משותף בתשלום ובו ישודרו המשחקים המשניים של ליגת העל, כאשר ההערכה של ‏ONE‏ היא שמודל כזה עשוי להכניס להתאחדות לכדורגל סכום גבוה יותר מסכום המינימום שהיא מבקשת במכרז הנוכחי.

על-פי ההערכות, ההתאחדות לכדורגל צפויה לקבל בימים הקרובים את ההצעה של צ'רלטון, מאחר שבכל מקרה היא ההצעה היחידה שעומדת בתנאי הסף של המכרז.

המכרז הנוכחי שהוציאה ההתאחדות לכדורגל יצא במהלך הסכסוך הגדול בין ההתאחדות לכדורגל לבין הטוטו ומשרד הספורט וגרם ללא מעט מחלוקות. היציאה המוקדמת והמהירה (מכרז בזק בן 9 ימים) של ההתאחדות לכדורגל למכרז על זכויות עתידיות לשנים 2016-2019 נועד בזמנו לפתור את הבור התקציבי שנוצר לה, בגלל אי-חתימת הסכם השיווק עם הטוטו.

בשלב מסוים הצליח ‏ONE‏ להשיג בבית המשפט המחוזי בתל-אביב צו מניעה זמני נגד המשך הליך המכרז, אולם בדיון שנערך בחודש שעבר ביטל המחוזי את צו המניעה הזמני, מה שנתן להתאחדות לכדורגל את המנדט להמשיך ולנהל את המכרז על-פי התנאים הראשוניים שלו.

גםהבעלים של מ.ס. אשדוד, ג'קי בן-זקן, פעל לעצור את הליך מכירת הזכויות ואף העביר לאחרונה מכתב להתאחדות לכדורגל ובו הוא דורש להפסיק את המכרז, זאת בטענה כי בעצם מכירת הזכויות מרוקנת ההתאחדות מתוכן את נכסיה של מינהלת הליגה שמוקמת בימים אלה.