סלע קפיטל תרכוש תחנת דלק בראשל"צ ב-30 מיליון שקל

קרן הריט תרכוש את מתחם תחנת הדלק שמפעילה פז בראשון-לציון מערב ■ סלע קפיטל מעריכה כי ההשקעה תניב לה תשואה שנתית של יותר מ-8%

קרן הריט סלע קפיטל תרכוש את מתחם תחנת הדלק שמפעילה פז בראשון-לציון מערב תמורת 30 מיליון שקל. מבחינת סלע קפיטל מדובר בצעד ראשון במהלך אסטרטגי של כניסה לענף תחנות הדלק. ל"גלובס" נודע כי הקרן בראשות מנכ"ל האוצר לשעבר שמואל סלבין ובניהולו של אלי בן-חמו מעריכה כי ההשקעה במתחם תניב לה תשואה שנתית של יותר מ-8%.

העסקה התקדימית עשויה להפיח חיים בענף תחנות הדלק, שעדיין לא התאושש ממלחמת התחנות בין חברות הדלק ומהקיצוץ במרווח השיווק, שהוא מקור ההכנסה העיקרי של חברות הדלק. בעקבות הקיצוץ במרווח השיווק הפחיתו חברות הדלק את דמי השכירות שהן משלמות לבעלי תחנות רבים ונטען כי האטרקטיביות של השקעה בתחנות דלק כנכס מניב - חוסלה.

קרנות ריט (REIT - Real-Estate Investment Trust) נועדו לאפשר לציבור הרחב להשתתף בהשקעות בנכסי מקרקעין מניבים על פי מודל שמעניק לקרן פטור ממס על רווחיה. עד כה ריכזו שתי קרנות הריט הפעילות בישראל את השקעותיהן ברכישת בנייני משרדים. המימון לרכישת תחנת הדלק יגיע מתקבולי גיוס האג"ח המוצלח שביצעה הקרן לפני שבועיים, שבמסגרתו גייסה ממוסדיים ומהציבור הרחב 145 מיליון שקל בריבית של 2.5% במח"מ של 6 שנים. יתרת הסכום מיועד להשלמת העסקה לרכישת שלוש קומות במגדל משה אביב (60 מיליון שקל) ולרכישת נכס המשמש ללוגיסטיקה בפתח תקוה (41 מיליון שקל).

סלע קפיטל בחרה במתחם בראשון-לציון מערב לאחר שבדקה שתי תחנות דלק נוספות. הקומפלקס ממוקם ליד קניון הזהב והמרכז הישראלי לריהוט שבבעלות סלע קפיטל. המתחם כולל את תחנת הדלק וחנות הנוחות של רשת Yellow הצמודה אליה, וכן מתקן שטיפת כלי רכב. בעלי התחנה הם אנשי עסקים פרטיים המחזיקים בהסכם תפעול עם חברת פז. תקופת ההסכם המקורית תסתיים בעוד שנתיים וחצי אך לבעלי עומדת אופציה לשתי הארכות, בנות שלוש שנים כל אחת.