בזן סיכמה את הרבעון ללא הערת "עסק חי" והפסידה 70 מ' ד'

תוצאות החברה הושפעו מהוצאת מס חד פעמית של 57 מיליון דולר ■ הכנסות החברה עלו ל-2.6 מיליארד דולר לעומת 2.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ■ בזן הגיעה להסכמות עם הבנקים ל"שיפור הגמישות הפיננסית" שלה

קבוצת בזן דיווחה היום (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2013. בשורה התחתונה החברה דיווחה על הפסד של 70 מיליון דולר, כאשר 57 מיליון דולר מתוכו נבע מהוצאת מס חד פעמית בשל החוק לעידוד השקעות הון. ברבעון המקביל אשתקד החברה דיווחה על הפסד של 21 מיליון דולר. כמו כן, לא נרשמה הערת "עסק חי" בדוחות החברה ברבעון השלישי בשל הסכמות עם הבנקים.

ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-2.6 מיליארד דולר בהשוואה לכ -2.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מהדוחות עולה כי מרווח הזיקוק המנוטרל של הקבוצה עמד על 5.5 דולר לחבית לרבעון השלישי ו-5.4 דולר לחבית בתשעת החודשים הראשונים של השנה.

כאמור, החברה לא קיבלה הערת "עסק חי", בעיקר בשל העובדה שהגיעה להסכמות עם הבנקים ל"שיפור הגמישות הפיננסית" שלה. ההסכמות כוללות מסגרת אשראי מובטחת בהיקף כולל של כ-484 מיליון דולר, חידוש מסגרת ניכיון לקוחות והרחבתה, הסכמה למימוש עסקאות סוואפ ועוד.

הוצאות המימון, נטו, ברבעון הסתכמו ב- 48 מיליון דולר לעומת 47 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי המנוטרל בכלל מגזרי הפעילות ברבעון הסתכם בכ-33 מיליון דולר, שיפור של 9 מיליון דולר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי המנוטרל בכלל מגזרי הפעילות בתשעת החודשים הראשונים של 2013 הסתכם ב-102 מיליון דולר, שיפור של 97 מיליון דולר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אריק יערי מנכ"ל בזן: "בימים אלה אנו מיישמים את תוכנית הפעולה שגיבשה הקבוצה. מטרתה שיפור הנזילות, הרווחיות וכושר התחרות של הקבוצה, תוך הבטחת שירות החוב ואיתנותה הפיננסית".