שר התחבורה ישראל כץ: מחיר מבחני הנהיגה יוזלו ב-50%

כץ החליט להחזיר לפיקוח את מחירי מבחני הנהיגה לאחר מאבק שכלל שביתה של הבוחנים ועצירת הטסטים ■ מחירי מבחני הנהיגה יירדו ל-240 שקל מ-500 שקל כיום, מורי הנהיגה יגבו מחיר של 2 שיעורים על העמדת הנהג לטסט במקום 4 כיום

שר התחבורה ישראל כץ החליט להחזיר לפיקוח את מחירי מבחני הנהיגה לאחר מאבק של כחודשיים שכלל שביתה של הבוחנים ועצירת הטסטים לגמרי. שר התחבורה הכריז היום כי המחירים צפויים לרדת ב-50% וכי הוא סיכם עם מורי הנהיגה שהם ייגבו מתלמידי הנהיגה מחיר השווה למקסימום שני שיעורי נהיגה כדי לעמוד למבחן (במקום ארבעה כיום).

לטענת כץ, ציבור הנהגים הצעירים צפוי לחסוך בכך למעלה מ-70 מיליון שקל מדי שנה וכי ההפרש עשוי להגיע למאות שקלים לכל נבחן. "אנחנו ממשיכים לקדם את התכנית להפרטת הטסטים כדי לייעל את השרות ולבטל את זמן ההמתנה. אני בטוח שיש לצעירים מה לעשות עם הכסף", לדבריו.

ההחלטה של שר התחבורה התקבלה בעקבות ניתוח כלכלי שערך אגף הכלכלה במשרד לשוק לימוד הנהיגה בישראל ובעקבות פניות רבות שהגיעו לשר מתלמידי נהיגה בעקבות השביתה האחרונה. מהניתוח עלה כי עלות הוצאת רישיון עבור התלמיד הישראלי עומדת על כ-6,000 שקל בממוצע.

עוד נכתב בדוח כי העמדת הרכב מתומחרת ב-400% יותר משיעור נהיגה, וזאת על אף שלא קיים פער משמעותי בעלות למורה הנהיגה עצמו.

בישראל מצטרפים לכבישים 120 אלף נהגים חדשים מדי שנה. ממוצע הטסטים לאדם עומד על 3; מחיר שיעור ממוצע עומד על 120 שקל; המחיר למבחן נהיגה יעמוד בקרוב על כ-240 שקל, לעומת עד 500 שקל שמשולמים כיום.