"ההעדפה לחברות בשווקים מפותחים עם פעילות גלובלית"

יניב מגידיש מפסגות ממליץ על סקטורי הטכנולוגיה והאנרגיה, ואומר כי "בכל העולם מחפשים מקורות אנרגיה חדשים"

מדד המעו"ף משייט בתקופה האחרונה סביב רמות שיא חדשות, בעיקר בזכות רמות השיא שבהן נמצאים מדדים נוספים ברחבי העולם, בייחוד אלה האמריקאים. יניב מגידיש, מנהל מחלקת השקעות בינלאומיות במערך ההשקעות של פסגות, אומר כי "מדד ה-S&P 500 נמצא בשיא כל הזמנים, ומשלים חמש שנים של שוק שורי. כיום מכפיל הרווח של ה-S&P נמצא קרוב לממוצע ההיסטורי, ומובן שלפעילות הכלכלית ולעקום התשואות תהיה השפעה להמשך תפקודם של מדדי המניות".

מגידיש מציין כי "מערכת הבנקאות, שכל כך חיונית לתפקודה התקין של הכלכלה, עוברת שיפור מאזני מחד, ומאידך הביקוש לאשראי עולה באיטיות. לגבי שאר הסקטורים, חברות כיום הופכות ליותר גלובליות ומקורות הצמיחה שלהן משתפרים כתוצאה מחדירה מוגברת לשווקים מתעוררים. המאזנים השתפרו, ולחברות יש מקורות פנימיים ומימון להתרחב בהשקעות חדשות. הממשלות המקומיות יוכלו לתרום אף הן את חלקן, בגלל השיפור המאזני והעלייה בתקבולי מס. המשך שיפור כלכלי יביא להקטנת הרכישות של הבנק המרכזי, ואנו מצפים ששוק האג"ח יחזור לתפקד בקורלציה לפרמטרים כלכליים, כמו צמיחה ואינפלציה, וללא מעורבות מכוונת".

"כלכלת העולם מתייצבת"

לרכיב האג"ח בתיק ההשקעות מקצה מגידיש 60%, בדגש על סדרות קונצרניות גלובליות נקובות בדולר. בנוסף, הוא מקצה חלק משמעותי לאג"ח ממשלתיות בארה"ב. את יתרת 40% של התיק מקצה מגידיש לרכיב המנייתי, שאותו הוא מחלק בהתאם למדד הייחוס MSCI WORLD. מגידיש מעניק משקל שוק לארה"ב, ומשקל עודף לאירופה ולשווקים מתעוררים. זאת לעומת יפן, שאליה הוא מעדיף להיות חשוף במשקל חסר. "לתפיסתי, יש חשיבות גבוהה לבחירת האזור הגיאוגרפי, הסקטור או החברה, גם במניות וגם באג"ח", הוא אומר.

בחלוקה סקטוריאלית, מגידיש מעדיף חשיפה עודפת לענפי הטכנולוגיה, התעשייה והבריאות, "בגלל תמחור זול יותר ביחס לסקטורים אחרים ולהיסטוריה. בנוסף, שיפור בצמיחה יעלה את ההשקעות במשק ובתעשייה, ובטכנולוגיה ייהנו מזה".

עוד הוא מזכיר את תחום השירותים בענף האנרגיה, "בגלל ההתפתחויות וההתמחות שיש בתעשייה זו. בכל העולם מחפשים מקורות אנרגיה חדשים".

באירופה הוא מעדיף להיחשף לשווקים הבריטי, הגרמני והאיטלקי, ומעניק עדיפות ביבשת אירופה לחברות ביטוח וכימיקלים.

"כיום ההעדפה היא עדיין לחברות בשווקים מפותחים, כמו ארה"ב ואירופה, ולחברות בעלות פעילות גלובלית עם חשיפה לשווקים מתפתחים. דוגמה בולטת היא חברה כמו Yum Brands, הבעלים של פיצה האט, ו-KFC שיותר מ-60% מפעילותה מגיעה מסין והודו, ונהנית מההתפתחות בארה"ב ובשווקים מתעוררים".

עוד בין ההמלצות המנייתיות מזכיר מגידיש את ענקית האינטרנט גוגל, על רקע הערכותיו כי היא תמשיך להציג ביצועי יתר על השוק. כן הוא מציין את חברת ריצ'מונד השוויצרית, המייצרת ומפיצה מוצרי יוקרה דוגמתPiaget, CARTIER ועוד. "זו חברה יציבה עם מאזן חזק, ועיקר הכנסותיה מגיעות מאסיה, שם יש גידול למוצרי יוקרה בגלל השיפור בעיור ובכוח הקנייה", הוא אומר.

המלצה מנייתית נוספת של מגידיש היא לבנק סיטיגרופ, שלגביו הוא אומר כי "הבנק עובר תהליך של שיפור מאזני, צומח בשווקים מתעוררים ופועל להקטין את האחזקות בנכסים רעילים".

לגבי החשיפה לשווקים מתעוררים מגידיש מדגיש כי "חשיפה באמצעות מוצרים עוקבי מדדים לא מבטאת את ההתפתחות הכלכלית, כיוון שהם מספקים חשיפה לחברות אנרגיה ותשתיות, שהתשואות על ההון שלהן נמוכות בשל השקעות גדולות".

במבט להמשך הוא מעריך כי "כלכלת העולם מתייצבת, בפרט זו האמריקאית, שצפויה להמשיך במגמת צמיחה איטית אך משתפרת. עיני המשקיעים נשואות גם לשיעורי האינפלציה בעולם, אשר נמצאים ברמה נמוכה גם ביחס לממוצע ההיסטורי וגם ביחס לציפיות המנהיגים. באירופה נראה כי הכלכלה מתייצבת, אך מתאפיינת בשונות בין המדינות השונות, כך שבעיית היעדר האינפלציה שם תהיה מורכבת, בעיקר בשל הבעיות המבניות והפוליטיות".

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

עושה שוק 2
 עושה שוק 2

עושה שוק
 עושה שוק